Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Biedronka z niższą marżą. 65 nowych sklepów i mocny wzrost sprzedaży

Grupa Jeronimo Martins zanotowała po dziewięciu miesiącach 2022 r. zysk na poziomie 419 mln euro,  to o 29,3 proc. więcej w porównaniu do podobnego okresu roku poprzedniego.
Reklama

W ciągu 9 miesięcy Grupa zanotowała obroty na poziomie 18,3 mld euro, czyli o 21 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2021 r.

Prawie 20-proc. wzrost sprzedaży Biedronki

Według szacunków w omawianym okresie Biedronka zanotowała o 19,7 proc. większą sprzedaż w porównaniu z tym samym okresem w minionym roku. Wartość sięgnęła 12,7 mld euro.

Z kolei w samym trzecim kwartale br. obroty sklepów Biedronka wyniosły 4,4 mld euro, co oznacza, że były one wyższe o 21,6 proc. wobec analogicznego okresu w 2021 r.

65 nowych sklepów Biedronka

Grupa podała, że w okresie styczeń-wrzesień 2022 r. firma Jeronimo Martins oddała do użytku w Polsce 65 nowych sklepów Biedronka, a także wyremontowała 252 placówki handlowe. Uruchomiła też nowe centrum dystrybucyjne.

Pedro Soares Dos Santos, CEO Jeronimo Martins komentując wyniki za podkreślił, że inflacja żywności, która była widoczna już w zeszłym roku, znacznie wzrosła m.in. w związku z wojną na Ukrainie, która przyczyniła się do kryzysu energetycznego.

Szef Grupy podkreślił, że w sytuacji gwałtownego wzrostu cen żywności i energii, które przełożyły się na ograniczenie zakupów przez gospodarstwa domowe, firma postanowiła - na tyle ile to możliwe - ograniczyć wzrost cen w sklepach, akceptując niższe marże.

fot. za Jeronimo Martins
fot. za Jeronimo Martins

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum