Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Biedronka zmniejsza tempo ekspansji

Jeronimo Martins przy okazji ogłoszenia wyników za trzeci kwartał 2014 r. poinformowało, że zdecydowało się na spowolnienie tempa ekspansji Biedronki w Polsce. Grupa oświadczyła, że w czwartym kwartale otworzy w naszym kraju mniej nowych placówek dyskontowych, niż zakładano w początkowych planach. Dotychczasowe tempo ekspansji ma się utrzymać do końca października, natomiast później nastąpi zmniejszenie wydatków inwestycyjnych na nowe otwarcia.
Reklama
Biedronka na koniec trzeciego kwartału posiadała w Polsce 2527 placówek. Od początku roku sieć powiększyła się o 149 sklepów.

Dotychczasowe plany rozwoju Biedronki zakładały, że w 2014 r. powstanie 300 nowych placówek, a do końca 2015 r. sieć może liczyć 3 tys. sklepów. Co więcej, prognozy Espirito Santo z października ubiegłego roku wskazywały, że do 2020 r. Biedronka może posiadać aż 3850 placówek.

Przed dwoma tygodniami, w trakcie VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu, Filipe Rosa, dyrektor wykonawczy Espirito Santo Investmento tłumaczył, uznał te prognozy za mniej realne, niż przed rokiem.

- W ciągu ostatnich pięciu kwartałów obszar sprzedaży Biedronki zwiększył się aż o 75 proc. W tej sytuacji, zwłaszcza gdy dynamicznie zwiększa się zwłaszcza liczba sklepów w dużych miastach, trudno jest utrzymać wysokie wzrosty like-for-like. Biedronka powinna się zastanowić, czy nie wyhamować trochę tempa ekspansji - mówił podczas FRSiH Filipe Rosa.

Jak tłumaczył Rosa, za ideą 3850 sklepów Biedronki stało to, iż docelowo na jedną placówkę sieci miałoby przypadać ok. 10 tys. mieszkańców Polski. Wydaje się, zwłaszcza w świetle dzisiejszej deklaracji Jeronimo Martins, że pod obecną postacią Biedronka może nie rozrosnąć się do prognozowanych rozmiarów w tak szybkim tempie.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.