Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Biedronka znalazła sposób, aby nie płacić opłaty recyklingowej i na tym zarobić

Władze sieci Biedronka dokładnie przestudiowały nowe prawo o opłacie za foliowe torebki i znalazły sposób na jego obejście. Foliówki z dyskontu będą grubsze, a cały zysk zostanie w kasie firmy. Klienci i tak zapłacą więcej - podaje Wirtualna Polska.
Reklama

Od 1 stycznia 2018 r. sprzedawcy będą musieli odprowadzać do kasy państwa 25 gr. W przepisach zapisano, że opłata recyklingowa obejmuje reklamówki o najczęściej spotykanej grubości od 15 do 50 mikrometrów. 

Aby ominąć opłatę, Biedronka wprowadza foliówki o grubości 52 mikrometrów, które zastąpią dotychczasowe cieńsze w cenie 8 gr.

W odpowiedzi na pytania Wirtualnej Polski, Biedronka potwierdza, że od stycznia w ofercie sieci dostępne będą "nowe, mocniejsze i grubsze, a dodatkowo promujące ochronę środowiska foliówki, w cenie 25 gr/szt.". Ponadto klienci będą mogli kupić także większe reklamówki w cenie 44 gr/szt. "ze specjalnymi grafikami Pawła Jońcy", największe i najbardziej wytrzymałe torby z polipropylenu po 2,99 zł/szt. W ofercie pozostaną także bezpłatne cienkie torebki foliowe o grubości do 15 mikrometrów.

W komunikacie przesłanym do mediów sieć podaje: "Wszystkie nowe wersje reklamówek będą mogły służyć klientom wielokrotnie, a ze względu na ich grubość, nie będą objęte koniecznością pobierania od klienta opłaty recyklingowej po nowelizacji ustawy. Sieć Biedronka w swojej działalności biznesowej przestrzega obowiązujących regulacji prawnych. Jednocześnie zwracamy uwagę, że już w 2008 r. zrezygnowaliśmy z bezpłatnych jednorazowych reklamówek, zastępując je torbami wielokrotnego użytku, wyprzedzając tym samym polskie regulacje prawne w tym zakresie. Powtórne wykorzystanie toreb promujemy dodatkowo m.in. poprzez napisy umieszczone na reklamówkach „Nie wyrzucaj toreb, dbaj o środowisko”."

Opłatę recyklingową będzie odprowadzał Lidl. Drugi z dyskontów podnosi w związku z tym ceny dwóch z sześciu toreb. Foliówka zwana przez sieć "eko" będzie kosztować 33 gr, a nie jak dotychczas 8 gr. Podwyżka jest więc o 8 gr. większa niż w Biedronce. Ponadto cena "reklamówki standard" będzie wynosić 44 gr. zamiast dotychczasowych 19 gr.

Więcej na finanse.wp.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum