Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Biedronka zorganizowała w 2016 r. 29,4 tys. promocji; Lidl 14,8 tys. a Auchan 34,3 tys.

Polak to bardzo nielojalny klient – wiedzą to wszystkie sieci spożywcze działające na terenie naszego kraju. Bliskość, lokalność, jakość owszem mają znaczenie, ale ciągle o wyborze konkretnej placówki decyduje cena. Zatem im więcej sklep organizuje promocji – tym większa szansa, że utrwali wizerunek taniej sieci i przyciągnie klientów na zakupy. Z danych agencji ABR Sesta (źródło: gazetki handlowe) wynika, że w 2016 r. 49 sieci handlowych zorganizowało 638 358 promocji w porównaniu do 596 042 rok wcześniej, co oznacza wzrost o 7 proc. rdr.

Reklama

A jak to wygląda w porównaniu na poszczególne formaty i sieci?

Kanał convenience zorganizował 26 186 promocji, czyli o 10 proc. więcej niż w 2015 r. Sieć ABC miała ich w 2016 r. 1 215 ( spadek o 25 proc. rdr.), Carrefour Express 2602 (wzrost o 4 proc.), Carrefour Express Convenience  754 (wzrost o 33 proc.), Freshmarket 9679 (wzrost o 23 proc.), Globi 1 218 (wzrost o 25 proc.), Groszek 1995 (dane tylko za 2015 r.), sieć Groszek, należąca do Eurocash 2 647 (wzrost aż o 1022 proc.), Małpka Express 1 100 (wzrost o 18 proc.), Odido 794 (wzrost o 26 proc.) oraz Żabka 6 159 (spadek o 4 proc.).

Dyskonty zorganizowały 61 060 promocji (wzrost o 3 proc.). Sieć Aldi miała ich 5 861 (wzrost o 7 proc.), Biedronka 29 487 (wzrost o 18 proc.), Czerwona Torebka w 2015 roku zorganizowała 2 372 promocji, a w 2016 roku wycofała się z rynku, Lidl 14 871 (spadek o  12 proc.) oraz Netto 10 841 (wzrost o 11 proc.) .

Hipermarkety zorganizowały 333 324 promocji, również o 3 proc. więcej niż w 2015 r. Auchan miał ich 34 300 (spadek o 27 proc.), Bi1 15 711 (wzrost o 296 proc.), Carrefour 44 317 (spadek o 1 proc.), Carrefour Mini 12 595 (wzrost o 8 proc.), E.Leclerc  157 100 (wzrost o 12 proc.), Kaufland 26 211 (wzrost o 3 proc.), Real (przed zmianą szyldu na Auchan) 680 (spadek o 95 proc.), Tesco Extra 30 (dane tylko za 2015 r.), Tesco hipermarkety 42 410 (wzrost o 19 proc.).

Natomiast w przypadku supermarketów dane przedstawiają się następująco:  Aldik 12 995 (wzrost o 14 proc.), Alma 3 775 (spadek o 56 proc.), Api Market 4 307 (wzrost o 30 proc.), Carrefour Market 10 317 (wzrost o 35 proc.), Dino 7 257 (wzrost o 3 proc.) , E.Leclerc supermarkety  19 859 (wzrost o 85 proc.), Eko 9 654 (wzrost o 17 proc.), Frac Delikatesy 1068 (wzrost o 61 proc.), Intermarche 12 910 (wzrost o 5 proc.), Intermarche Contact 5 346 (wzrost o 11 proc.), M&L Delikatesy 1 529 (wzrost o 20 proc.), MarcPol 1 184 (spadek o 81 proc.), Mila 19 136 (wzrost o 53 proc.), Mokpol 2 362 (spadek o 6 proc.), Piotr i Paweł 3 135 (spadek o 42 proc.), Polomarket  11 955 (spadek o 19 proc.), Sedal  1 969 (wzrost o 2 proc.), Simply Market 9 323 (spadek o 7 proc.), Stokrotka 17 005 (wzrost o 13 proc.), Stokrotka Market 6 677 (wzrost o 9 proc.), Tesco Supermarkety 12 385 (wzrost o 26 proc.), Tesco supermarkety w centrach handlowych 18 801 (wzrost o 38 proc.), Top Market 6 042 (wzrost o 44 proc.), Topaz 13 565 (wzrost o 33 proc.) oraz Twój Market 5 274 (wzrost aż o 93 proc.). W sumie supermarkety zorganizowały 217 788 promocji (wzrost o 14 proc.).

Dane: ABR Sesta

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum