Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Biedronka zwraca uwagę na niski poziom czytelnictwa w Polsce. Chce to zmieniać

Co czwarty Polak w ostatnim roku nie przeczytał żadnej książki, a niemal połowa ankietowanych żadnej nie kupiła – informuje Biedronka. Sieć chce propagować czytelnictwo w naszym kraju, poprzez konkurs Piórko.
Reklama

- W tegorocznych badaniach poziomu czytelnictwa niemal 24 proc. ankietowanych przyznało, że w ciągu ostatniego roku nie przeczytało żadnej książki, a ponad 47 proc. ani jednej książki nie kupiło. Jednocześnie respondenci są przekonani o dużej roli, jaką książki odgrywają w rozwoju najmłodszych. Ponad 53 proc. badanych, mających dzieci do 15. roku życia, uważa, że pozwalają one ich pociechom lepiej i szybciej się rozwijać, a ponad 42 proc. uważa, że w większym stopniu niż internet wpływają na edukację. Ponad 14 proc. przyznaje, że ich dzieci wolą książki i audiobooki od gier komputerowych lub filmów, a ponad 15 proc. deklaruje, że są one ulubioną rozrywką ich podopiecznych – wymienia Biedronka.

Jak wskazują ankietowani, ich dzieci najczęściej mają kontakt z książkami w szkole – taką odpowiedź wybrało 50 proc. badanych. 43 proc. deklaruje, że ich pociechy czytają w domu przed snem, 38 proc. czyta w domu niezależnie od pory dnia, a 18 proc. słucha w domu audiobooków. Tylko 4 proc. najmłodszych ma kontakt z książką w czasie wakacji lub ferii. Z kolei 32 proc. badanych deklaruje, że czyta swoim dzieciom na dobranoc.

Aby popularyzować czytelnictwo, Biedronka ogłosiła czwartą edycję konkursu literackiego Piórko, skierowanego do piszących i ilustratorów. Na zwycięzców czeka po 100 tys. zł. Sieć poszukuje autorów, którzy stworzą opowieść dla dzieci w wieku 4-10 lat. Książka następnie trafi na półki sklepów Biedronka.

- Poprzednie edycje konkursu Piórko cieszyły się dużym zainteresowaniem debiutantów i klientów sieci. W trzech pierwszych odsłonach wpłynęło łącznie ponad 14 tys. 400 tekstów i kompletów ilustracji. Książki, które zostały dotąd wydane, sprzedały się w ponad 115 tys. egzemplarzy – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w JMP. Wśród autorów tekstów ubiegłorocznej edycji przeważały kobiety (71 proc.) oraz osoby w przedziale wiekowym od 31. do 50. roku życia (52 proc.).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum