PARTNER PORTALU

Biedronka: Żywność roślinna to nie jest nisza, Polacy są świadomymi konsumentami

www.portalspozywczy.pl 5 października 2020 15:03

W ostatnim czasie widzimy wzrost zainteresowania produktami pochodzenia roślinnego. Na całym świecie rynek produktów roślinnych wykazuje wzrost, w 2019 r. w porównaniu z 2018 r. na świecie pojawiło się o 59% więcej nowych produktów roślinnych. Polacy zaliczają się do grona świadomych konsumentów i coraz częściej wybierają produkty kierując się wyższą świadomością żywieniową - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Domański, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.

- Zwiększa się też świadomość konsumentów co do wpływu żywności pochodzenia zwierzęcego na stan środowiska naturalnego, szczególnie w kontekście emisji CO2. Szybko rosnące zainteresowanie produktami roślinnymi nie wynika już tylko z rosnącej grupy osób na diecie wegańskiej czy wegetariańskiej, ale wiąże się także z uwagi na rosnącą liczbę osób częściowo rezygnujących z mięsa. Z badań dotyczących redukcji produktów w diecie wynika, że co najmniej 1/3 społeczeństwa eliminuje z codziennych posiłków mięso czerwone, natomiast niemalże co piąta osoba rezygnuje z nabiału. Popularność zyskują „mleka” alternatywne jak np. sojowe czy migdałowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Domański, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.

- Sieć Biedronka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, zwiększając asortyment stały produktów roślinnych, ale również poprzez częste oferty czasowe. Widzimy szerokie możliwości rozwoju rynku produktów roślinnych, zamienników mięsa czy napojów roślinnych. Cały czas pojawia się sporo nowości, powstają nowe kategorie i formaty. Produkty w całości pochodzenia roślinnego przestały być już niszą - dodaje.

Marcin Domański tłumaczy, że poza smakiem, konsystencją i roślinnym pochodzeniem żywności, coraz większe znaczenie ma również krótka lista składników. - Każdy produkt marki własnej Biedronki powstaje w oparciu o szczegółowe wymagania obejmujące: cechy sensoryczne, skład i wartość odżywczą produktów. Ponadto, od 10 lat proces wprowadzania marki własnej Biedronka opiera się na certyfikowanym systemie ISO 22000 definiującym wymagania co do bezpieczeństwa żywności - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9508
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    8,95

  • Śr

    5,11

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.