Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

BIK: Parki handlowe mają przyszłość

W południowej Polsce, która jest mocno rozwinięta gospodarczo, obserwujemy wiele ciekawych projektów handlowych w małych i średnich miastach. Retail parki powstają w Oleśnicy, w Dzierżoniowie, Wałbrzychu i Świdnicy. Te miasta się rozwijają - komentuje dla Propertynews.pl Mirosław Koszany, prezes zarządu Biura Inwestycji Kapitałowych.
Reklama
Dolny Śląsk to według prezesa zarządu Biura Inwestycji Kapitałowych, jedno z najatrakcyjniejszych województw w Polsce. - Jest bardzo dobrze rozwinięte gospodarczo, z Wrocławiem, jako silnym miastem, które przyciąga nowych inwestorów - ocenia Mirosław Koszany.

Zdaniem Koszanego klienci w takich lokalizacjach potrzebują nowoczesnego handlu, ale blisko domu. - Ludzie chcą mieć nowoczesne powierzchnie handlowe blisko swoich domów. Dlatego retail parki są teraz tendencją na rynku, w kontraście do dużych centrów, gdzie zakupy mogą zająć 2-3 godziny.

Takie lokalizacje przyciągają również sieci handlowe. - Jest grupa najemców, która rozwija się wyłącznie w retail parkach. To sieci takie jak Pepco, które niechętnie otwierają placówki w centrach handlowych - mówi Koszany. Przywołuje również przykład nowego konceptu sieci Empik. - Nawet Empik stworzył format sklepów dedykowanych parkom handlowym.

Dodaje jednocześnie, że duże sieci, szczególnie odzieżowe, jeszcze się na to nie zdecydowały. - Sądzę jednak że to kwestia czasu. Taką tendencję widać już na rynkach zagranicznych: niemickim czy austriackim - podsumowuje Mirosław Koszany.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.