Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Bio Planet: Zamienniki mięsa wciąż zbyt drogie

W 2019 roku Polacy spożywali o 2,24 proc. mięsa mniej niż w latach poprzednich. Według zebranych danych statystyczny Polak w roku 2019 zjadł około 61 kg mięsa, rok wcześniej było to 62,4 kg mięsa.
Reklama
  • Żywność ekologiczna jest jednym z najsilniej rozwijających się globalnych trendów. Jeszcze kilka lat temu pod określeniem bio żywności większość osób rozumiała tylko warzywa i owoce, ewentualnie ich przetwory.
  • Dziś półki sklepowe pełne są wielu rodzajów zdrowych i co istotne nieszkodliwych dla środowiska produktów. Coraz więcej konsumentów decyduje się również na produkty będące alternatywą dla mięsa.

 

Rośnie popyt na zamienniki mięsa

Jak podkreśla Sylwester Strużyna, prezes Bio Planet, coraz popularniejsze wśród konsumentów są zamienniki mięsa. Nic w tym dziwnego. Jak wynika z raportu GUS dotyczącego rolnictwa, w 2019 roku Polacy spożywali o 2,24% mięsa mniej niż w latach poprzednich. Według zebranych danych statystyczny Polak w roku 2019 zjadł około 61 kg mięsa, rok wcześniej było to 62,4 kg mięsa. - Wszelkiego rodzaju zamienniki mięsa stanowią istotny udział w rynku. Sprzedaż wegańskich zamienników mięsa rośnie znacznie szybciej niż pozostałych segmentów. Szczególną popularnością cieszą się takie produkty jak tofu, tempeh, wszelkiego rodzaju kiełbaski wegańskie i warzywne burgery – mówi prezes Bio Planet.

Rosnąca sprzedaż produktów będących alternatywą dla mięsa pokazuje, że nasze społeczeństwo coraz częściej wybiera alternatywę w postaci rezygnacji z produktów pochodzenia zwierzęcego. Warto też odnotować, że są osoby, które z różnych przyczyn nie chcą, lub ze względów zdrowotnych nie mogą w 100% zrezygnować z mięsa, lecz starają się je ograniczać (tzw. flexi wegetarianie).

Cena barierą dla konsuemntów

Największą barierą w zakupie produktów bezmięsnych nadal dla wielu osób jest niestety dość wysoka cena. Jak podkreśla Sylwester Strużyna, składa się na nią kilka elementów. W przypadku produktów ekologicznych w sferze kosztowej dochodzi rezygnacja ze sztucznych środków ochrony roślin (pestycydów), rzutująca na niższe plony i wydajność produkcji. Uprawa roślin pochłania jednak mniej środków niż hodowla zwierząt, dlatego w przyszłości, wraz z popularyzacją diety roślinnej i stopniowym zwiększaniu produkcji, z pewnością okaże się, iż roślinne alternatywy mięsa będą wyraźnie tańsze niż tradycyjne produkty mięsne.

- Przed polskimi konsumentami jeszcze wiele do nadrobienia, jeśli chodzi o żywność ekologiczną, jednak trendy są optymistyczne. Wartość polskiego rynku żywności ekologicznej wyceniana jest na 1,36 mld zł, co stanowi 0,5% całego rynku spożywczego. Według prognoz do 2030 r. będzie to 1% - prognozuje Sylwester Strużyna.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.