Bio Planet rozwija dropshipping i szuka środków na budowę magazynu

- W I kwartale 2023 spółka odnotowała wzrost przychodów na wysokim poziomie.
- Bio Planet posiada potencjał logistyczny i operacyjny do przyspieszenia wzrostu sprzedaży w kolejnych kwartałach.
Bio Planet będzie rozwijać dropshipping
Od kilku miesięcy widzimy pozytywne efekty modelu biznesowego jaki przyjęliśmy. Przejęcie części aktywów dwóch spółek - NaturaVena oraz Smak Natury, pozwoliło nam na poszerzenie oferty oraz dotarcie do nowych klientów. W kanale super i hipermarketów produkty pod marką NaturaVena mają od wielu lat ugruntowaną pozycję sprzedażową. W pierwszym kwartale 2023 r. uruchomiliśmy również obsługę dropshippingową dla pyszneeko.pl, a w przyszłości planujemy rozwijać tego typu usługi dla innych sklepów internetowych. Odnotowaliśmy również duży wzrost udziału w przychodach sieci sklepów ogólnospożywczych, z 8 do 18% oraz kolejny wzrost udziału eksportu w strukturze sprzedaży –4% w I kwartale 2023 r. w stosunku do 3% w 2022 r. Obecne wyniki są efektem zrealizowanych działań konsolidacyjnych – mówi Sylwester Strużyna, prezes zarządu Bio Planet S.A.
Przychody Bio Planet w I kwartale 2023
Przychody za pierwszy kwartał 2023 r. wyniosły 69 mln zł i były aż o 23% wyższe niż w pierwszym kwartale 2022 r., kiedy wyniosły 56,3 mln zł. Przychody miesięczne były wyższe średnio o 4,2 mln zł w stosunku do 2022 r. Koszty działalności operacyjnej w I kwartale 2023 r. wzrosły o 26% w stosunku do kosztów operacyjnych w I kwartale 2022 r. co przełożyło się na zmniejszenie zysku na sprzedaży do poziomu 1,2 mln zł oraz na niewielkie zmniejszenie EBITDY do 2,8 mln zł zrealizowanej w I kwartale 2023 r.
Liczymy na to, że rozpoczęty przez nas proces konsolidacji dostawców żywności ekologicznej przyniesie jeszcze lepsze efekty w postaci kolejnych wzrostów wolumenu naszej sprzedaży. W dalszej perspektywie będziemy efektywniej zarządzać marżą i wpływać pozytywnie na potencjał osiąganego zysku. Przed nami rok pełen kolejnych wyzwań, a nasz zespół jest odpowiednio zmotywowany do pracy – mówi Sylwester Strużyna.
W pierwszym kwartale spółka wprowadziła około 700 nowych produktów do oferty. Część z nich (około 300) to produkty, których dystrybucją zajmowała się wcześniej spółka Smak Natury. Pozostałe 400 to nowości od dostawców od lat współpracujących z Bio Planet. Do oferty wprowadzono także trzy nowe produkty pod marką Bio Planet.
Przychody Bio Planet w maju 2023
Bio Planet w maju osiągnął sprzedaż na poziomie 21,5 mln złotych, co oznacza wzrost o 34 % w stosunku do maja 2022 roku, kiedy to sprzedaż wynosiła 16,0 mln zł.
Sprzedaż narastająco po 5 miesiącach 2023 roku osiągnęła 111,5 mln złotych i jest wyższa o 25 % w stosunku do sprzedaży po pierwszych 5 miesiącach 2022 roku, która wynosiła 89,0 mln zł. Spółka liczy na kontynuację trendu wzrostowego między innymi dzięki rozwojowi usług dropshippingowych dla sklepów internetowych oraz dalszemu rozwojowi eksportu. „Do grona naszych rynków zagranicznych w ostatnim czasie dołączył Katar, mamy nadzieję na dalszy rozrój eksportu do tego i innych krajów. Eksport to obecnie około 4 % naszej sprzedaży, jednakże jego udział w strukturze sprzedaży stopniowo wzrasta” – podkreśla Sylwester Strużyna.
Nie sprawdziły się obawy dotyczące zaburzenia łańcuchów dostaw. Jak zapewnia prezes Strużyna łańcuchy dostaw działają dobrze. Ceny za transport kontenerów z innych kontynentów (np. z Azji) bardzo wyraźnie się obniżyły. Podaż produktów ekologicznych jest wystarczająca – podsumowuje Prezes Bio Planet.
Budowa czeka na spadki stóp procentowych
Dużym wyzwaniem dla spółki będzie ukończenie budowy zakładu konfekcjonowania. W 2022 roku zakończył się pierwszy etap budowy - ukończono stan surowy otwarty. Spółka planuje wznowić budowę po zebraniu odpowiednich środków własnych lub po obniżce stóp procentowych do poziomu umożliwiającego bezpieczne dokończenie budowy bez narażania firmy na zbyt wysokie odsetki od kredytów inwestycyjnych.
Co wiemy o Bio Planet
Bio Planet S.A. jest obecnie liderem wśród dostawców żywności ekologicznej w Polsce. Działalność spółki koncentruje się na konfekcjonowaniu oraz dystrybucji żywności ekologicznej. W ofercie posiada ok. 7 tys. indeksów sprzedażowych obejmujących produkty trwałe oraz produkty świeże. Od 2007 roku produkty Bio Planet S.A. posiadają certyfikat AGRO BIO TEST, który jest podstawą kwalifikowania żywności oferowanej przez spółkę jako żywności ekologicznej (żywności bio).