Black Friday 2020: Czas rekordów i desperacji

Autor: dlahandlu.pl, PB 25 listopada 2020 20:40

Black Friday 2020: Czas rekordów i desperacji Fot. Shutterstock

Tegoroczny Black Friday będzie inny niż dotąd. Przy wciąż zamkniętych galeriach handlowych większość zakupów przeniesie się do internetu, zaś akcje sprzedażowe przeciągną się na kilka dni, a nawet tygodni. Zarówno klienci, jak i sieci handlowe są zdesperowani – konsumenci chcą zapolować na okazje, nie nadwyrężając budżetu, a sklepy chcą wykorzystać szanse na poprawienie sprzedaży. W akcję silnie włączają się sieci spożywcze.

W tym roku Black Friday wypada w najbliższy piątek, 27 listopada. W Polsce dzień „czarnopiątkowych” wyprzedaży, rozpoczynający sezon zakupów przedświątecznych, przyjął się już na dobre i co roku sprzedaż szybuje, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Jak będzie w tym roku?

Święto wyprzedaży w internecie

Utarło się, że w pierwszy poniedziałek po „Czarnym Piątku” ruszały wyprzedaże w internecie. Dzień ten zyskał nazwę Cyber Monday. W tym roku „Cyfrowy Poniedziałek” stracił rację bytu, ponieważ i tak większość sprzedaży z okresu Black Friday przenosi się do internetu.

Przypomnijmy, zgodnie z decyzjami o zwiększeniu obostrzeń, tych sprzed 3 tygodni, w dniu 27 listopada sklepy w galeriach handlowych będą zamknięte. Ich otwarcie nastąpi dzień później, w sobotę 28 listopada.

- W tym roku z Black Friday zostały wyłączone dwa duże segmenty rynku: stacjonarny handel elektroniką i AGD oraz stacjonarny handel „fashion”, a według statystyk z poprzednich lat, około połowy uczestników wyprzedaży Black Friday szuka okazji zarówno w sieci, jak i w galeriach handlowych. Do tłumów, jakie widzimy na obrazkach z USA nam zawsze było daleko, ale w tym roku Black Friday będzie obecne głównie w internecie – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Mikołaj Kasiej, Marketing & Analysis, Picodi.com SA.

Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert zauważa, że nie bez znaczenia jest to, iż udział kanału e-commerce w ogólnej sprzedaży rośnie dla większości branż. - Sytuacja epidemiczna z pewnością dała dodatkowy impuls i zachęciła do zakupów w sieci wielu Polaków, którzy dotąd bardzo sceptycznie korzystali z wirtualnych koszyków lub nie robili tego wcale. I to jest ważny trend całego 2020 roku – mówi Michał Mystkowski.

Całość na portalspozywczy.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • muriz 2020-11-30 22:39:58

    Desperacja to mało powiedziane. Jak czytam komentarze osób zarzucających oszustwo elektromarketom albo lokalnym biznesom to się nóż w kieszeni otwiera. Oni nie rozumieją, że nic tak naprawdę im się nie należy - mi również z resztą. Ja również z sukcesem wychodzę w tym roku z BF, dorwałem parę gadżetów w Media Expert, w tym również robota sprzątającego

  • Em 2020-11-30 22:39:14

    Ja w sumie podszedłem do BF z trochę innej strony - więcej sprzedałem niż kupiłem a jak kupowałem to z realnych promocji. Wydawnictwo expertia, media expert, fijor publishing czy usługi online

  • fokus 2020-11-30 19:58:11

    Mystkowski wie co mówi. Zastanawiam się jednak czy zaobserwujemy spadek popularności galerii handlowych na rzecz małych lokali albo e-commerce. Podejrzewam że tak. Media Expert pewnie już ma na to plan

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6388
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    6,40

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.