Black Friday - w centrach handlowych odwiedzalność niższa o 23 proc.
– Odwiedzalność w 140 centrach handlowych, w sobotę 28 listopada, tj. w dniu tegorocznej kampanii Black Friday, była o 23,5 proc. niższa w porównaniu do tej samej soboty 2019 r. – podsumowuje Anna Szmeja, prezes Retail Institute.
Reklama
W tym roku kampania Black Friday dotyczyła wybranego asortymentu, a jej celem było wyprzedanie stanów magazynowych i towarów wolniej rotujących. Z wyjątkami, obniżki sięgały w tym roku 30-50% w branży modowej oraz 20% w sektorze zdrowia i urody.
Według ekspertów Retail Institute, w ciągu najbliższych lat akcje Black Friday zyskają w Polsce własny, polski charakter. Już w tym roku zaobserwowano przekształcanie się Black Friday w Black Week lub Black Weekend. Wiele firm rozpoczęło obniżki cen 5 listopada tj. przed kolejnym lockdownem, przekierowując klientów głównie do kanału sprzedaży online.
Reklama