Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Blisko 70 proc. Polaków chciałoby otrzymać pod choinkę bony prezentowe

Blisko 70 proc. Polaków chciałoby otrzymać na Gwiazdkę bony prezentowe, które można wykorzystać według własnego uznania i w dowolnym czasie - wynika z badania PBS DGA i Virio Prezenty. Najchętniej otrzymaliby bony do sklepów ze sprzętem domowym i elektroniką.
Reklama
Jak pokazują wyniki badania, 68 proc. Polaków chciałoby otrzymać bon prezentowy zamiast tradycyjnego upominku. Takie rozwiązanie cieszy się szczególną popularnością wśród młodych ludzi. W grupie wiekowej 18-24 lata 80 proc. konsumentów chce otrzymać bon podarunkowy. Trzy czwarte respondentów, którzy zadeklarowali chęć otrzymania bonu pod choinkę, to aktywni użytkownicy internetu, często dokonujący zakupów online.

Wyniki badania pokazują, że niemal co trzeciego Polaka (31 proc.) ucieszy karta podarunkowa na zakup sprzętu domowego czy elektroniki. Podobny odsetek respondentów (30 proc.) chciałby dostać voucher na zakup upominków związanych ze zdrowiem i urodą, czyli umożliwiających korzystanie z usług kosmetycznych i spa lub zakupy w drogeriach. Taki prezent byłby udany zwłaszcza dla pań - wybrałoby go 45 proc. kobiet. Obdarowując kobiety, nie powinniśmy zapominać także o bonach na zakup ubrań - są one interesujące dla co trzeciej z pań (35 proc.).

Panowie zdecydowanie wolą otrzymać bon na zakup elektronicznych gadżetów - co drugi mężczyzna w Polsce chciałby samodzielnie wybrać sobie prezent związany z elektroniką. O ile elektronika jest interesująca także dla osób młodych (18-24 lata), o tyle bony związane ze zdrowiem i urodą w tej grupie wiekowej lepiej zamienić na karty podarunkowe do sklepów z ubraniami. O takim prezencie marzy 46 proc. młodych konsumentów.

Trafionym podarunkiem dla 16 proc. badanych będzie bon związany z kulturą (warsztaty artystyczne, zakupy w księgarniach/sklepach z płytami, seanse w kinach/spektakle w teatrach czy koncerty), a dla 13 proc. - karty prezentowe na zakup artykułów dekoracyjnych i wyposażenia wnętrz.

Nadal popularne są także bony na zajęcia sportowe: siłownia i fitness, squash, taniec, nauka jazdy ekstremalnej samochodem czy zakupy w sklepach sportowych - wybrało je ponad 12 proc. ankietowanych. W sklepach hobbystycznych oferujących na przykład artykuły wędkarskie, podróżnicze, modelarskie czy kulinarne bony wykorzystałoby blisko 10 proc. pytanych.

Badanie przeprowadzono na losowej próbie reprezentatywnej dla mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej w grudniu 2011. Badanie zostało przeprowadzone przez PBS DGA i Virio Prezenty.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.