PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

BNP Paribas na EEC Online: Kluczowe będą zmiany postaw konsumentów odnośnie zakupów

www.portalspozywczy.pl 20 maja 2020 22:24

BNP Paribas na EEC Online: Kluczowe będą zmiany postaw konsumentów odnośnie zakupów Według Bartosza Urbaniaka pandemia koronowirusa wpłynie na zachowania konsumenckie. Fot. PTWP

Zadajemy sobie pytanie, czy konsument stanie się nowym „smart shopperem”, który będzie sprawdzać, co kupuje, nie tylko po to, żeby kupić tanio i modnie, ale również bezpiecznie, czy żywność będzie bezpieczna – powiedział Bartosz Urbaniak, szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę, podczas debaty „Sektor spożywczy – branża strategiczna” w ramach EEC Online.

Według Bartosza Urbaniaka pandemia koronowirusa wpłynie na zachowania konsumenckie.

– Kluczowe będą zmiany postaw konsumentów odnośnie zakupów. Czy zmienią się trwale odnośnie innych zwyczajów zakupowych. To co sprawdzamy jako bank, to że dobra impulsowe dosyć spadły w zainteresowaniach. Zadajemy sobie pytanie, czy konsument stanie się nowym „smart shopperem”, który będzie sprawdzać, co kupuje, nie tylko po to, żeby kupić tanio i modnie, ale również bezpiecznie, czy żywność będzie bezpieczna – ocenił szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę

– Do tego może dojść lokalny patriotyzm. Tu z kolei istnieją pokusy protekcjonizmu, np. czy Unia Europejska jako wspólny obszar starałaby się zapewnić, aby towary, które wchodzą na europejski rynek czy obszar celny były bezpieczne. Natomiast to może spotkać się z retorsjami ze strony naszych partnerów międzynarodowych. Dla nas jest istotne, na ile to będzie solidarność krajowa, narodowa a na ile Europejska, bo dla przeciętnego niemieckiego konsumenta wybór towarów wyprodukowanych w Niemczech z chińskich komponentów będzie pewnie dużo trudniejszy niż wybór takich samych towarów z polskich, czeskich czy słowackich komponentów. Ale może dojść do takiego momentu, że będziemy preferowali nacjonalne wybory, co nie będzie dobre dla nas, bo akurat my jesteśmy krajem, który ma olbrzymi eksport produktów spożywczych – dodał.

Szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę odniósł się również do postrzegania polskich produktów przez europejskich konsumentów.

– Dotychczas kiedy portfel europejski chudł, w skali makro dla polskich producentów żywności był sygnałem do rozwoju, bo jesteśmy ciągle odrobinę tańsi przy podobnym poziomie jakości, a w związku z tym europejscy konsumenci chętniej sięgali po towar pochodzący z Polski – wyjaśnił Bartosz Urbaniak.

–  Jak już wspominałem, istotna będzie kwestia zmian zachowań konsumenckich. Spodziewam się, że różnego rodzaju zachowania wyostrzą się teraz, ale później wrócimy do tego, co było przed pandemią. Będziemy poszukiwać nowej równowagi, ale ona nie będzie zbyt daleka od dotychczasowej, bo branża spożywcza jest wybitnie tradycyjna – dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6499
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.