Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Bojkot rosyjskich produktów trwa. GS1 przypomina, że prefiks nie zawsze wskazuje na kraj pochodzenia

W związku z atakiem Rosji na Ukrainę wiele sieci handlowych i konsumentów decyduje się na bojkot produktów i usług z Rosji i Białorusi. Organizacja GS1 Polska wyjaśnia nam co oznaczają kody kreskowe produktu i jak je rozszyfrować.
Reklama

Mówiąc o standardowych kodach kreskowych, z którymi spotykamy się na większości opakowań detalicznych na całym świecie, nie sposób nie wspomnieć o zarządzającej nimi organizacji GS1.

GS1 to zachowująca neutralność, zajmująca się standaryzacją organizacja o charakterze non for profit, która w sposób uregulowany działa na rzecz użytkowników – globalnie i lokalnie. GS1 Polska jest częścią globalnej organizacji i jako jedyna w Polsce ma prawo do nadawania uprawnień do stosowania kodów GS1.

Prawidłowa interpretacja znaczenia 13 cyfr znajdujących się pod kodem kreskowym (EAN-13) jest następująca:
•Pierwsze 3 cyfry to prefiks organizacji krajowej GS1, czyli kraju w którym dana firma zarejestrowała się i uzyskała prawo znakowania produktów "kodami kreskowymi". Prefiks nie zawsze wskazuje na kraj pochodzenia produktu np. 590 Polski nie oznacza, że produkty tak okodowane są "Made in Poland".
•Następne cyfry (od czterech do ośmiu) to numer identyfikacyjny firmy, który razem z prefiksem GS1 tworzy „Prefiks firmy GS1".
•Kolejne cyfry (od jednego do pięciu) oznaczają numer konkretnego produktu np. jogurt malinowy 250g.
•Ostatnia cyfra to „cyfra kontrolna", która sprawdza poprawność całego numer.

Uczestnikiem Systemu GS1 w Polsce może być osoba prawna, a także osoba fizyczna wykonująca działalność gospodarczą albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, mająca siedzibę na terenie Rzeczpospolitej Polskiej lub innego państwa należącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Handel wycofuje rosyjskie towary ze swoich półek

Sieci handlowe działające w Polsce bojkotują rosyjskie produkty i wycofują ze ze sklepowych półek. Przypomnijmy, że do tej pory takie deklaracje złożyły następujące sieci: Biedronka, Hebe, Maxima (Stokrotka) i Barbora, Hipper, Castorama, Netto, Rossmann, Super-Pharm, Topaz, Frisco, PGS, Carrefour, Polomarket, Kontigo, Żabka, Lidl, Spar, Grupa Eurocash, w tym Delikatesy Centrum, Aldi, Bricoman Polska, Intermarche a także sklepy z alkoholami Al.Capone.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.