Bounty Brands przejmuje polskiego producenta słodyczy
Głównymi produktami Unitop są sezamki i chałwa, a oferta firmy obejmuje również przekąski nie oparte na sezamie, takie jak krówki, wafle, czy ciastka. Poza obecnością w Polsce, Unitop jest również obecny na rynkach międzynarodowych, m.in. w pozostałych krajach Unii Europejskiej, w Australii, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych Ameryki, czy na Bliskim Wschodzie. Bounty Brands planuje wspierać dalszy rozwój Grupy w poszczególnych kategoriach produktów, zarówno w Polsce, jak i za granicą, w szczególności jeśli chodzi o szybkorosnący segment zdrowych przekąsek.
Grupa zatrudnia 450 pracowników i posiada zakład produkcyjny w Łodzi. W 2016 r. przychody Unitop wyniosły 170 mln zł.
Przejęcie Unitop to czwarta znacząca akwizycja Bounty Brands w Polsce w ciągu ostatnich dwóch lat, wliczając ogłoszoną w ubiegłym miesiącu przedwstępną umowę przejęcia Profi, czołowego producenta pasztetów i zup gotowych. Sfinalizowanie obu ostatnich transakcji uzależnione jest od zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Wcześniejsze akwizycje dotyczyły przejętego w 2015 r. Sonko, lidera na rynku wafli ryżowych i zdrowych przekąsek, oraz Stella Pack, wiodącego polskiego producenta i dystrybutora recyclingowych worków na śmieci i innych artykułów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych.
Przejęcie Unitop oznacza również dalszy rozwój działalności Bounty Brands w sektorze spożywczym w Europie Środkowo-Wschodniej, opartej na budowie globalnego portfela silnych marek, takich jak południowoafrykańska Serena (oliwa z oliwek, ocet balsamiczny i inne produkty kuchni śródziemnomorskiej), Libery Select (puszkowane owoce i warzywa), Offenau (ogórki konserwowe i inne piklowane warzywa), czy Sea Queen (puszkowane ryby).
Stefan Rabe, prezes Bounty Brands, powiedział: – Przejęcie Unitop to kolejny krok w rozwoju naszej obecności na rynku przekąsek w Europie Środkowo-Wschodniej. Będziemy wspierać Grupę w dalszym umacnianiu pozycji na rynku lokalnym, jak i międzynarodowym – dotyczy to zarówno dotychczasowych produktów, jak i wprowadzania nowych przekąsek, wykorzystując bogate doświadczenie tej firmy.
Bounty Brands to międzynarodowa firma działająca w branży FMCG, mająca portfel wiodących marek sprzedawanych w ponad 40 krajach, głównie w regionach Afryki Południowej i Europy Środkowo-Wschodniej. Posiada marki z wielu branż konsumenckich, w szczególności żywności, ubrań, higieny osobistej i produktów dla gospodarstwa domowego.