Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Brak maseczki. Co mogą zrobić galerie handlowe?

Rząd coraz głośniej mówi o kontrolowaniu przestrzegania obowiązujących obostrzeń w miejscach publicznych. Jak to wygląda w praktyce? Czy galerie handlowe mogą dyscyplinować klientów? - Ochrona centrów handlowych nie ma uprawnień do kontrolowania klientów ani wystawiania mandatów za brak maseczki. Kontrole policji pojawiają się w obiektach handlowych, ale jest ich za mało - mówi naszej redakcji Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH.
Reklama

- W naszej opinii powinny zostać podjęte bardziej zdecydowane działania i powinna zostać zwiększona liczba oraz częstotliwość patroli policji na terenach centrów handlowych. Centra ściśle współpracują ze służbami policji i sanepidu, jeśli pojawią się w obiekcie. Ochrona może upominać, przypominać, rozdawać maseczki osobom, które ich nie mają. I to się dzieje - podkreśla Krzysztof Poznański.

Centra handlowe rozdają maseczki

W odpowiedzi na prośbę Ministra Zdrowia przedstawiciele PRCH zadeklarowali, że zaapelują do całej branży centrów handlowych – wynajmujących i najemców – o jeszcze bliższą współpracę z policją i sanepidem podczas kontrolowania obowiązku noszenia maseczek w obiektach oraz uruchomienie dodatkowych działań w postaci personelu przypominającego klientom przy wejściach o maseczkach, a także e rozdawanie bezpłatnych maseczek dla osób, które ich nie posiadają.

- I to się stało. Przekazaliśmy też apele do innych organizacji branżowych. Centra bardzo angażują się w przestrzeganie zasad, otrzymujemy wiele dowodów tych działań. Nie mamy jednak możliwości zwiększenia liczby kontroli i patroli policyjnych, czego bardzo oczekujemy - mówi dyrektor PRCH.

Branża nie chce lockdownu

Priorytetem branży centrów handlowych jest podejmowanie wszelkich działań, mających na celu niedopuszczenie do kolejnych lockdownów.

- Od początku pandemii branża intensywnie włączyła się w działania zmierzające do zapobiegania zakażeniom i właściciele centrów zainwestowali ogromne sumy w zapewnienie ochrony sanitarnej, środków do dezynfekcji, edukację w dziedzinie ddm (dystans, dezynfekcja, maseczka). Centra dostosowują się do wszystkich obostrzeń i zasad. Na ich terenie umieszczone są materiały informacyjne, z głośników emitowane komunikaty. Przez cały okres pandemii właściciele galerii skrupulatnie monitorują liczbę osób przebywających jednocześnie w centrum i pilnują przestrzegania obowiązujących limitów. Przy każdym wejściu do centrum oraz w wielu innych miejscach znajdują się dyspensery z płynem dezynfekującym. Wzmocniono jeszcze udział ochrony. Centra są przygotowane do świątecznego sezonu. W grudniu zaplanowane są 2 niedziele handlowe, co oznacza lepsze rozłożenie liczby odwiedzających w centrach i wynikające z tego większe bezpieczeństwo. Wielokrotnie apelowaliśmy do władz o powrót niedziel handlowych, co w pandemii pozwoliłoby na rozluźnienie zagęszczenia ludzi w ciągu tygodnia - wyjaśnia Krzysztof Poznański.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.