PARTNER PORTALU

Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka?

Autor: MK 9 kwietnia 2021 11:32

Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka? Warszawski sklep sieci Żabka, fot. shutterstock

Franczyzobiorcy Żabki otrzymali wsparcie sieci w zatrudnieniu personelu. Choć jako prywatni przedsiębiorcy samodzielnie odpowiadają za kwestie kadrowe w prowadzonych przez siebie sklepach, teraz mogą liczyć na pomoc dzięki nowemu programowi “Tu i teraz”.

W ramach programu Żabka, przy współpracy z Agencjami Pracy, deleguje dodatkowe osoby do wsparcia osobowego placówek, które zgłaszają okresową potrzebę. Jednocześnie franczyzobiorcy nie wiążą się umową z tymczasowym personelem, a rozliczają się bezpośrednio z Agencją wyłącznie za przepracowane godziny. Nowa usługa wystartowała 16 marca br.

Znalezienie odpowiedniej osoby do pracy, zwłaszcza gdy nie mamy czasu na oczekiwanie na spłynięcie ofert i przeprowadzenie właściwej rekrutacji, to trudne zadanie. Wie o tym każdy pracodawca. 

Obecnie we wszystkich placówkach w Polsce zatrudnionych jest łącznie ok. 25 tys. osób. Jak w każdym innym biznesie, także i w handlu, zdarzają się sytuacje losowe, które wpływają na liczebność personelu czy zapotrzebowanie na dodatkową pomoc w szczytowych momentach w roku. W przypadku choroby któregoś z pracowników, zapotrzebowania na dodatkowe wsparcie w czasie sezonu urlopowego,  przyjęcia dostawy towaru, przeprowadzenia inwentaryzacji czy przy sezonowym wzmożeniu ruchu w sklepie, często konieczne jest szybkie znalezienie dodatkowego wsparcia dla zespołu. Odpowiedzią na to ma być nowy program Żabki „Tu i teraz”.

- W naszych działaniach staramy się maksymalnie ułatwić franczyzobiorcom Żabki prowadzenie sklepów pod naszym szyldem. Jednym z wyzwań, szczególnie w czasie pandemii, jest zapewnienie pełnej obsady sklepów. Pragnąc wesprzeć naszych franczyzobiorców, w momentach kiedy borykają się z chwilowym niedoborem pracowników, oferujemy im nową usługę, w ramach której zdejmujemy z nich ciężar poszukiwania tymczasowych pracowników. Współpracujące z nami Agencje Pracy zobowiązują się zapewnić dodatkowe ręce do pracy, a franczyzobiorca rozlicza się z Agencją na podstawie faktury za przepracowane przez nich godziny. To wygodne rozwiązanie, które od samego początku zostało entuzjastycznie przyjęte przez naszych franczyzobiorców - podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor operacyjny w firmie Żabka Polska.

Po stronie Agencji są wszelkie kwestie formalne dotyczące zatrudnienia pracownika, a franczyzobiorca po zakończeniu z nim współpracy rozlicza przepracowane godziny i otrzymuje fakturę VAT. To rozwiązanie jest niezwykle wygodne i elastyczne, bo pozwala na optymalizację pracy w sklepie przy nakładzie finansowym zależnym w pełni od rzeczywiście przepracowanego czasu.

Jednym z pierwszych franczyzobiorców, którzy przetestowali usługę “Tu i teraz” jest Rafał Szczygieł, franczyzobiorca Żabki z Poznania: - Zgłoszenie z prośbą o dodatkowego pracownika wystosowałem w związku z planowaną dużą dostawą do mojego sklepu. Wszystko przebiegło bardzo sprawnie, a samo zatowarowanie udało się przeprowadzić nawet szybciej niż zakładałem. W formularzu podałem datę, kiedy potrzebny był dodatkowy personel oraz godziny, w jakich miał pracować. Nie wyobrażam sobie, by jeszcze łatwiej można to było zorganizować. Dzięki pomocy dodatkowego pracownika sprawnie zapełniliśmy nasz sklepowy magazyn, więc kolejne dostawy będą mniejsze i będą mogli zająć się nimi moi stali pracownicy - podkreśla franczyzobiorca.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9840
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.