Branża cukiernicza przez problemy zaczęła oferować produkty niższej jakości
- Miniony rok ponownie przyniósł wzrost cen surowców, zwłaszcza cukru i ziarna kakaowego. Nie pozostało to bez wpływu na branżę. Ponadto na rynku panowała silna konkurencja i zjawisko nieustannej „promocji”, które przełożyły się na presję cenową, napędzaną przez sieci handlowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes Grupy Colian Holding.
- W efekcie część producentów zaczęła optymalizować koszty produkcji, oferując produkty niższej jakości. Aby spełnić wymóg cenowy i jednocześnie osiągnąć wyniki powyżej progu rentowności, niektórzy zdecydowali się na stosowanie zamienników, tańszych surowców - dodaje.
- Konkurowanie ceną odbija się zarówno na producentach, jak i konsumentach. Klient, który raz zniechęci się do produktu, nie kupi go ponownie. Wykorzystywanie niskiej jakości składników stanowiło barierę zarówno wzrostu polskiego rynku słodyczy, jak i wykorzystania dużego potencjału i innowacyjności. Nasza firma kontynuuje przyjętą strategię – stawiamy na bardzo wysoką jakość produktów i nie konkurujemy jej kosztem – mówi również.