Branża dóbr konsumpcyjnych nie docenia fundamentalnych oczekiwań klientów

Firmy z branży dóbr konsumpcyjnych chcąc wyprzedzić nadchodzące zmiany i zapewnić sobie przewagę konkurencyjną, przekształcają się w pełni zintegrowane przedsiębiorstwa zdolne do reagowania na potrzeby klientów w obrębie wielu kanałów i na różnych etapach kontaktu z konsumentami. Stale rośnie rola technologii – już 30% firm korzysta z usług analityków danych, a w ciągu najbliższych dwóch lat ten odsetek się podwoi. W przyszłości duży problem może stanowić brak pełnego zrozumienia fundamentalnych oczekiwań klientów – wynika z najnowszego badania KPMG i organizacji The Consumer Goods Forum.
Badanie został przeprowadzone wśród 400 członków kadry kierowniczej firm zajmujących się produkcją lub sprzedażą detaliczną artykułów spożywczych i innych dóbr konsumpcyjnych z 27 krajów.
Badanie pokazuje, że 32% menedżerów reprezentujących branżę dóbr konsumpcyjnych do 2018 roku planuje rozwinąć swoje aktualne jedno-, wielo-, lub omni-kanałowe operacje detaliczne. W konsekwencji powstają całkowicie cyfrowo zintegrowane firmy – łączące w sobie nie tylko kanały sprzedaży, ale także produkcję, inwentarz, marketing, sprzedaż, płatność i dystrybucję. Jednocześnie 42% menedżerów twierdzi, że ich klienci, w szczególności wpływowe tzw. pokolenie Millenials, oczekują wielokanałowej i bezproblemowej sprzedaży.
- Żeby skutecznie konkurować na globalnym rynku w warunkach stale zmieniającej się demografii, nawet obecnie najlepsi w swojej klasie detaliści i producenci dóbr konsumpcyjnych potrzebują jeszcze głębszego, bardziej wielowymiarowego zrozumienia swoich klientów. Strategia szczególnego ukierunkowania na klienta (eng. hyper customer-centricity), polega na skoncentrowaniu uwagi na konsumencie dzięki zastosowaniu zaawansowanej analizy danych oraz inteligentnych technologii. Te rozwiązania wykorzystywane są do śledzenia i przewidywania zachowania klientów w czasie zbliżonym do rzeczywistego w celu dostarczenia mu spersonalizowanych produktów i usług, w czasie, miejscu i formie, której oczekuje – mówi Andrzej Bernatek, partner, szef zespołu doradców dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce.
Z badania KPMG wynika, że firmy z branży dóbr konsumpcyjnych inwestują w coraz bardziej inteligentne analizy i technologie. Blisko 30% menedżerów twierdzi, że obecnie korzysta z usług analityków danych. Odsetek ten podwoi się w ciągu najbliższych dwóch lat. Oczekuje się również, że wzrośnie wykorzystanie technik takich jak analiza predykcyjna (o 59%), analiza tzw. ścieżki klienta (o 54%) i sztuczna inteligencja (o 43%). Wśród pozostałych technologii analitycznych, których wzrost przewidywany jest przez kadrę zarządzającą z branży dóbr konsumpcyjnych, można wyróżnić systemy śledzenia w czasie rzeczywistym, modelowanie scenariuszy i testów warunków skrajnych oraz ukierunkowanie na skalę mikro.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- 10:45 Wniosek o przejęcie Quiosque trafił do UOKiK
- 10:42 Niedzielski: Po świętach wielkanocnych być może odważniejsze decyzje luzujące...
- 10:40 MAKRO Polska: Restauratorzy wciąż snują odważne plany
- 10:35 CEE Equity Partners kupił greckiego producenta opakowań Paperpack
- 10:29 Action ze sklepem w Krakowie
- 10:22 Jak radzi sobie branża spożywcza w rok po wybuchu pandemii?
- 10:19 Lauren Look - nowa usługa wynajmu odzieży
- 10:15 Agnieszka Wójcik zrezygnowała z bycia członkiem zarządu Merlin Group
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- 6 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
-
Max
23,40
-
Śr
16,84
-
Min
12,58
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.