Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Branża meblowa pisze do premiera

Przedstawiciele Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli oraz trzech największych sieci handlowych branży meblarskiej: AGATA Meble, IKEA Retail Polska, JYSK Polska, tydzień temu napisali list do premiera Morawieckiego oraz Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii. Poniżej prezentujemy jego treść.
Reklama

"Szanowny Panie Premierze,

w oczekiwaniu na decyzje rządu, jako przedstawiciele Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli oraz trzech największych sieci handlowych branży meblarskiej: AGATA Meble, IKEA Retail Polska, JYSK Polska, apelujemy do Pana Premiera o umożliwienie ponownego otwarcia sklepów meblowych.

Sklepy meblowe są bezpiecznymi miejscami zakupów, a branża meblarska jest sektorem strategicznym dla polskiej gospodarki. W okresie epidemii artykuły wyposażenia domów stały się produktami pierwszej potrzeby, sprawiając że czas, który w związku z ograniczeniami musimy spędzić w domach, staje się łatwiejszy. Polacy wciąż dostosowują się do nowej sytuacji i wyposażają w sposób bardziej funkcjonalny swoje miejsca pracy zdalnej, nauki w domu czy zabawy z dziećmi.

Uważamy, że Polacy powinni mieć możliwość zakupu produktów związanych z remontami i urządzaniem mieszkań i dlatego wnioskujemy o otwarcie sklepów meblowych i budowalnych już od 24 kwietnia (list był datowany 20 kwietnia - przyp. red.).

Do momentu zamknięcia naszych sklepów kontrole Inspekcji Sanitarnych wielokrotnie potwierdzały, że stosujemy wszystkie wymagane środki reżimu sanitarnego. Bezpieczeństwo i zdrowie naszych pracowników oraz klientów zawsze były i są dla nas priorytetem. Nasze sklepy mają dużą powierzchnię, ryzyko niezachowania dystansu społecznego i kontaktów między klientami jest zatem dużo mniejsze, niż np. w sklepach spożywczych. Dodatkowo dotychczasowe doświadczenia pokazują, iż rotacja klientów w ciągu doby jest zdecydowanie mniejsza, niż w sklepach spożywczych. Pozwala to obsłudze na większą częstotliwość kontroli przestrzegania reżimu sanitarnego przez klientów, jak i zwiększoną liczbę dezynfekcje powierzchni obsługowych, powyżej wymaganych przepisami.

Apelujemy o uruchomienie sprzedaży nie tylko ze względu na interes konsumentów
i naszych sieci, ale też tysięcy polskich poddostawców pracujących dla nas w całym kraju.

Polscy producenci mebli oraz ich dystrybutorzy to ważny sektor polskiej gospodarki. Produkujemy w kraju, sprzedajemy na rynku polskim, ale też wzmacniamy polski eksport poprzez tworzenie kanałów dystrybucji do wielu krajów na świecie.

Pozostawienie otwartych sklepów meblowych w Polsce w czasie spadków zamówień z krajów Europy Zachodniej, w której sklepy są zamknięte dla branży meblowej, oznaczało możliwość kompensowania strat dzięki konsumpcji krajowej. Przedłużający się jednak okres zamknięcia sklepów zdecydowanie wpłynie na załamanie tego systemu, tym samym na spadek dochodów, wzrost bezrobocia oraz ograniczenie możliwości rozwoju dla polskich firm.

Niezmiennie deklarujemy gotowość do podwyższania zasad reżimu sanitarnego w naszych sklepach, zwłaszcza w okresach wzmożonego ruchu handlowego, jak czas wolny od pracy, czy wolne weekendy. Proponujemy, m.in.: podwyższanie limitu klientów w sklepach w tym okresie. Stanowczo stosujemy również zasadę o nieobsługiwaniu klientów bez środków ochrony osobistej, jak maseczka(...).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.