PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Branża mięsna już wie, co oznacza zbyt duże uzależnienie od jednej sieci

www.portalspozywczy.pl 24 czerwca 2020 15:09

- Nawet więksi dostawcy starają się utrzymywać zdywersyfikowany portfel odbiorców. (...) Model, w którym znacząca lub przeważająca część produkcji jest przeznaczona dla jednego odbiorcy jest ryzykowny i sądzę, że branża dokonała głębokiej analizy takiego rozwiązania i wyciągnęła wnioski - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ludomir Biedecki, radca prawny w Kancelarii Noerr Biedecki sp.k.

Ludomir Biedecki, radca prawny w Kancelarii Noerr Biedecki sp.k. zaznacza, że analizując skutki przejęcia Tesco przez Netto dla dostawców obu sieci, nie można wykluczyć żadnego scenariusza.

- Oczywiście, współpraca między dużą siecią i dużym dostawcą może być źródłem synergii (centralizacja kosztów, w tym np. poprzez zaangażowanie mniejszych zespołów do współpracy handlowej czy zasobów logistycznych, łatwiejsza kontrola jakości i jej większa stabilność, mniejsza liczba relacji prawnych kreująca mniej potencjalnych ryzyk). Niemniej, nawet więksi dostawcy starają się utrzymywać zdywersyfikowany portfel odbiorców, zwłaszcza zaś dbają o zachowanie ostrożnych proporcji dużych sieci w ich sprzedaży. Model, w którym znacząca lub przeważająca część produkcji jest przeznaczona dla jednego odbiorcy jest ryzykowny i sądzę, że branża dokonała głębokiej analizy takiego rozwiązania i wyciągnęła wnioski. Nie można, rzecz jasna, wykluczyć, że niektórzy dostawcy (więksi lub nieco mniejsi), wciąż borykający się z konsekwencjami koronawirusa poczują się pod większym przymusem przyjęcia strategii współpracy z jednym głównym odbiorcą. To będzie oceniane indywidualnie - dodaje.

Prawnik zwraca uwagę, że rynek polski jest przede wszystkim rynkiem dyskontów.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6535
Ilość aktualnych ofert: 470250

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,24

  • Śr

    5,01

  • Min

    4,05

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.