Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Branża mięsna: konsumenci coraz częściej wybierają polskie produkty

Coraz więcej Polaków deklaruje chęć kupowania polskich produktów. Trend ten trzeba wykorzystać poprzez promowanie rodzimych produktów wysokiej jakości, takich jak wieprzowina QAFP - uważa prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) Wiesław Różański.
Reklama

Różański uważa, że problem leży w tym, że zagraniczne sieci handlowe, które opanowały polski rynek, w zasadzie nie są zainteresowanie zakupem polskich produktów dobrej jakości, a tym bardziej certyfikowanych, bo one są droższe. Natomiast polskie sieci handlowe nie mają zbyt mocnej pozycji rynkowej i jest ich zdecydowanie za mało, by wesprzeć polskich rolników i przetwórców.

Dobrym przykładem wspierania rodzimej produkcji żywności są Niemcy - wskazał Różański. Jak mówił, niemiecka sieć handlowa Rewe zapowiedziała, że już od lata 2022 r. 95 proc. sprzedawanej świeżej wieprzowiny będzie pochodziło wyłącznie ze zwierząt urodzonych, wytuczonych oraz przetworzonych w Niemczech. Dodał, że ta sieć, choć mniej znana, ma ponad 3 tys. sklepów.

Gdyby w Polsce taką decyzję podjęła jakaś sieć handlowa, to zachęciłaby rolników do podniesienia jakości produkowanego przez nich mięsa, bo nie byłoby ono już anonimowe, tylko pochodziło od polskiego producenta. Najlepiej gdyby taka inicjatywa miała wsparcie krajowych instytucji, które pomogłyby w rozpropagowaniu sprzedaży - argumentował Różański. Zaznaczył, że potrzebna jest też szeroka edukacja dot. znaczenia wytwarzania produktów wysokiej jakości. Powinna być ona skierowana do wszystkich ogniw - tj. do hodowców, przetwórstwa, handlu i do konsumentów.

"W sektorze rolno spożywczym najważniejsze jest wspieranie polskich systemów jakości żywności, wsparte edukacją konsumencką. Jest to o tyle ważne, że takie produkty gwarantują bezpieczeństwo i jakość, a także pozwalają na eksport tj. wejście na półki sklepowe w innych krajach UE" - pokreślił prezes UPEMI. (PAP)

Dodał, że Polska słynie w świecie z dobrego i smacznego jedzenia, warto więc promować to, co jest naszym wyróżnikiem w świecie. UPEMI dąży, by System QAFP, wzorem krajów takich jak Francja, Niemcy czy Austria, stał się narodową marką żywności o najwyższej jakości - stwierdził Różański. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.