Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Branża vendingowa warta prawie miliard złotych

Rynek vendingowy w Polsce z roku na rok notuje coraz lepsze wyniki. W 2019 roku jego wartość szacuje się na około 900 milionów złotych – podaje Polskie Stowarzyszenie Vendingu.
Reklama

Rynek vendingowy w Polsce wciąż jest stosunkowo młody. Jego rozwój rozpoczął się wraz z transformacją ustrojową w latach 90., kiedy przed przedsiębiorcami otworzyły się nowe perspektywy biznesowe. W tamtym czasie polski rynek automatów sprzedających stanowił peryferia  w stosunku do krajów Zachodniej Europy. Sytuacja mocno się jednak zmieniła. - W  2019 roku nie ma innego państwa w Unii, w którym rynek maszyn sprzedających rozwijałby się tak dobrze jak u nas. Mamy największą stopę wzrostu, która rok do roku utrzymuje się na poziomie kilku procent – mówi Aleksander Wąsik, prezes Polskiego Stowarzyszenia Vendingu. – Obecnie wartość polskiego rynku vendingu szacujemy na ok. 900 milionów złotych, a perspektywy są jeszcze lepsze, ponieważ wciąż jest dużo obszarów do zagospodarowania - dodaje.

Z badania Deloitte „Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków 2019” wynika, że ponad połowa Polaków (51 proc.) woli robić zakupy bez konsultowania się ze sprzedawcą, a prawie tyle samo (49 proc.) twierdzi, że dzięki użyciu urządzenia elektronicznego podczas zakupów łatwiej było im go dokonać. Właśnie z myślą o takich klientach powstają samoobsługowe maszyny, między innymi ta stworzona przez krakowską firmę Szkla.com. Potentat sprzedaży soczewek wiodący prym w sprzedaży internetowej, który prowadzi równolegle własne salony optyczne, postawił także na Soczewkomaty – maszyny, w których przez 24 godziny na dobę można kupić soczewki kontaktowe, ale też płyny i akcesoria do pielęgnacji. Zakup odbywa się na 43-calowym ekranie, a płatności dokonać można za pomocą karty płatniczej. Soczewkomaty łączą możliwość zakupów od ręki z nowoczesnymi technologiami, na przykład aplikacją na telefon komórkowy.

 - Dziś świat zakupów cyfrowych i tradycyjnych wzajemnie się przenikają, dlatego postawiliśmy na wielokanałowość sprzedaży, czyli omnichannel commerce. Soczewki w naszej firmie można kupić w trzech kanałach: internecie, salonach optycznych i specjalnie zaprojektowanych przez nas  maszynach vendingowych. Uważam, że coraz więcej branż i przedsiębiorców będzie próbowało przenieść część swojej sprzedaży do vendingu.– tłumaczy Karol Wilczko, dyrektor zarządzający Szkla.com.

 W Polsce pojawia się coraz więcej rozwiązań vendingowych. Przykładem są chociażby butelkomaty. Maszyny mają zachęcać do recyclingu oferując w zamian za zużyte butelki, różnego rodzaju benefity   w postaci pieniędzy lub punktów, które można wymieniać na bilety do kina lub zniżki na zakupy czy kawę. Pierwsza taka maszyna dostępna jest od kwietnia w Krakowie. Przed wakacjami podobne urządzenia mają pojawić się również w Warszawie.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.