Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Branża winiarska szykuje wiele nowości produktowych

Producenci z branży winiarskiej oczekują na obiecaną obniżkę podatku akcyzowego na cydr oraz wprowadzenie definicji „cydrów aromatyzowanych” do ustawy winiarskiej, co pozwoliłoby na skokowy rozwój branży i pojawienie się na półkach sklepowych cydrów smakowych. Wielu producentów zapowiada wprowadzanie nowych, często innowacyjnych produktów i odświeżanie dotychczasowych opakowań.
Reklama

Miniony rok przyniósł polskiej branży winiarskiej duży, bardzo istotny projekt – Zespół ds. Rozwoju Sektora Winiarskiego w Polsce, powołany przy Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Przedstawiciele urzędów centralnych wraz z organizacjami reprezentującymi branżę wspólnie analizują problemy i zgłaszane postulaty. Inicjatywa daje szansę wypracowania kompleksowych rozwiązań. Jednym z wyzwań jest problem rozbieżności w przepisach technologicznych i celnych oraz ustalenie jednoznacznych zasad klasyfikacji wyrobów. W tym celu niezbędna jest kooperacja Ministerstw: Rolnictwa i Finansów. Prace Zespołu stwarzają idealne warunki do merytorycznej dyskusji i rozwiązania problemu.

 - Wierzymy, że 2018 r. przyniesie wiele pozytywnych zmian. W Nowy Rok spoglądamy z nadzieją. Ogłoszona, w październiku przez premiera Morawieckiego, informacja o obniżce podatku akcyzowego na cydr daje szanse rozwoju tego segmentu. Teraz czekamy na odpowiednią zmianę przepisów. Dodatkowo liczymy na szybkie wprowadzenie definicji „cydrów aromatyzowanych” do ustawy winiarskiej, co umożliwi rozpoczęcie w Polsce produkcji lubianych przez konsumentów cydrów o smakach innych niż jabłkowy - mówi Magdalena Zielińska, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

Prace Zespołu pozytywnie ocenia Jakub Nowak, prezes zarządu - Jantoń SA. - W ramach 
ZP PRW prowadzimy zaawansowane rozmowy na poziomie różnych ministerstw. Widzimy, 
że chcą wspierać polskie przedsiębiorstwa. W końcu jest między nami dialog i wola, 
aby uporządkować te aspekty prawne, które hamują rozwój niektórych kategorii. Liczę na wdrożenie w życie obietnicy zniesienia podatku akcyzowego na cydr, co pozwoli na skokowy wzrost tego segmentu – mówi Jakub Nowak.

Dodaje, że w jego firmie przyszły rok będzie obfitował w nowości. Spółka kończy obecnie trzy poważne projekty strategiczne. Dwa z nich będą dużymi innowacjami, będą to produkty 
dedykowane na okres wiosenno-letni.

Podobnie jak Jantoń, nowości chce wprowadzać firma Henkell & Co. Polska. Firma zapewnia, że nie zabraknie wśród nich bardzo innowacyjnych produktów.

O nowościach produktowych wspomina także Adam Gogacz, specjalista ds. marketingu z firmy Mazurskie Miody. - Planujemy wprowadzić na polski rynek kilka zaskakujących nowości i przeprowadzić odświeżenie szaty graficznej produktów obecnych w sprzedaży. Skupimy się głównie na mocnych alkoholach oraz miodach pitnych. Liczymy na dalszy rozwój firmy oraz zdobywanie nowych kierunków eksportowych. Mamy nadzieję, że bez większych problemów dostosujemy się do oczekiwań konsumentów, których decyzje z roku na rok stają się coraz bardziej świadome, co nas bardzo cieszy - mówi.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum