Branża żywnościowa negatywnie ocenia koniunkturę w handlu detalicznym
Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym kształtuje się w sierpniu na poziomie plus 4,0 (plus 3,6 w lipcu). Poprawę koniunktury sygnalizuje 15,4% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie – 11,4% (przed miesiącem odpowiednio 15,5% i 12,0%). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.
Diagnozy sprzedaży od kwietnia br. są optymistyczne, ale w sierpniu ostrożniejsze niż w lipcu. Prognozy w tym zakresie są korzystne, najlepsze od dwóch miesięcy. Oceny sytuacji finansowej są bardziej niekorzystne niż w lipcu. Odpowiednie przewidywania wskazują, że w najbliższych trzech miesiącach sytuacja finansowa może nie zmienić się. Utrzymują się nadmierne zapasy towarów. Poziom zamówień towarów u dostawców może nieznacznie wzrosnąć. Planowane jest niewielkie zwiększenie zatrudnienia. Ceny towarów mogą rosnąć w tempie podobnym do oczekiwanego w lipcu.
W poszczególnych branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. W sierpniu koniunktura oceniana jest optymistycznie przez dyrektorów następujących branż: tekstylia, odzież, obuwie (plus 21,3 w sierpniu, plus 18,6 przed miesiącem), artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 10,5 w sierpniu, plus 10,7 w lipcu) oraz pojazdy samochodowe (plus 5,4 w sierpniu, plus 6,4 miesiąc wcześniej). Jedynie przedstawiciele branży żywnościowej zgłaszają negatywne oceny w tym zakresie (minus 5,2 w sierpniu, minus 3,5 w lipcu).
W podziale na klasy wielkości, w sierpniu oceny ogólnego klimatu koniunktury w przedsiębiorstwach o liczbie pracujących do 49 osób są negatywne. Korzystne opinie w tym zakresie, zbliżone do formułowanych przed miesiącem, zgłaszają przedstawiciele jednostek średnich i dużych (o liczbie pracujących 50 i więcej osób).
Przeczytaj także:
Spośród badanych jednostek, w sierpniu 6,3% podmiotów nie odczuwa żadnych barier w prowadzeniu bieżącej działalności (5,9% przed rokiem). Wciąż największe trudności napotykane przez przedsiębiorców zgłaszających występowanie barier związane są z konkurencją na rynku (barierę tę sygnalizuje w sierpniu br. 63,7% przedsiębiorstw, 64,5% w analogicznym miesiącu ub. r.) oraz kosztami zatrudnienia (56,4% w sierpniu br., 56,3% przed rokiem). Od początku 2013 r. przedstawiciele badanych firm sygnalizują stopniowy spadek występowania trudności związanych z niedostatecznym popytem (36,0% w sierpniu br., 40,5% w analogicznym miesiącu ub. r. – jest to
bariera, której znaczenie w ujęciu rocznym spadło w największym stopniu). Barierami, których znaczenie najbardziej wzrosło w skali roku są niedobór pracowników (z 7,4% do 13,2%) oraz niepewność ogólnej sytuacji gospodarczej (z 28,4% do 33,4%)

- Sb 14:43 W niedzielę sklepy zamknięte
- Sb 09:14 Marczuk: średnie umorzenie subwencji z Tarczy PFR 1.0 wyniesie 65 -70 proc.
- Sb 07:28 Prezes NBP: wysoki procent obrotu musi dokonywać się w gotówce
- Pt 19:58 Sanepid musiał odstąpić od kontroli resturacji działającej mimo zakazu
- Pt 17:15 Sanepid: od stycznia 6 kar na przedsiębiorców o łącznej wartości 115 tys. zł
- Pt 16:07 Pomorze idzie śladem Warmii i Mazur - nowe obostrzenia
- Pt 15:00 MF: W 2020 r. skuteczność kontroli celno-skarbowych wzrosła do 87 proc.
- Pt 14:50 GAP planuje zreformować swoją sieć
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Sieć pizzerii Stopiątka otwiera nowe lokale
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
-
PRCH: Odwiedzalność centrów handlowych wynosi obecnie 77 proc. ubiegłorocznej
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 6 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
-
Plany Biedronki na 2021 rok: Około 700 mln euro inwestycji, 100 nowych sklepów
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa, Bukowińska, 34.74 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Praga Północ (Nowa Praga), Namysłowska, 58.08 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Psie Pole-Zawidawie (Psie Pole), Zakładowa, 64.62 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Psie Pole-Zawidawie (Psie Pole), Zakładowa, 76.00 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.