Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Bricoman z inteligentnym systemem monitoringu konstrukcji dachu

W sklepie Bricoman Jaworzno zainstalowano system do monitoringu konstrukcji dachu Sense S-One. Dostarczyła go firma Sense Monitoring - Inteligentne Dachy młode polskie przedsiębiorstwo specjalizujące się w technologiach w zakresie utrzymania budynków wielkopowierzchniowych.
Reklama

Firma Bricoman zwróciła się do firmy Sense Monitoring z konkretnym problemem do rozwiązania: podwyższenie bezpieczeństwa sklepu w Jaworznie ze względu na możliwe obciążenie dachu oraz osiadanie fundamentów. Zdecydowano się na system Sense S-One dlatego, że jest on oparty na sensorach laserowych działających w płaszczyźnie dachu.

- Taki sposób pomiaru nie wpływa na użytkowanie sklepu i nie ma zagrożenia, że wiązka laserowa trafi w klientów sklepu Bricoman lub personel - wyjaśnia Mariusz Chmielewski, dyrektor rozwoju Bricoman Polska

Ze względu na handlowy charakter budynku prace przeprowadzono w nocy - poza godzinami otwarcia sklepu. Pod dachem zainstalowano osiem sensorów zgodnie z wytycznymi projektanta konstrukcji. Dane z sensorów są wysyłane do chmury obliczeniowej Amazon Web Services. Dzięki temu wyniki pomiarów są przez cały czas aktualne, a zgromadzone dane są w bezpiecznym miejscu.

Obsługa sklepu otrzymała dostęp do aplikacji webowej Sense S-One do sprawdzania aktualnego stanu wytężenia konstrukcji, a w przypadku przekroczenia ustalonych poziomów alarmowych wysyłane są powiadomienia SMS oraz e-mail.

W trakcie pierwszego sezonu zimowego w Jaworznie miały miejsce intensywne opady śniegu. Pomimo grubej pokrywy śniegowej wskazania systemu były na poziomie maksymalnym 64% dopuszczalnego ugięcia i odśnieżanie nie było konieczne. Dzięki Sense S-One obsługa sklepu miała poczucie bezpieczeństwa pomimo braku konieczności odśnieżania.

- Każda firma z rozproszoną siecią budynków zmaga się z kontrolą bieżących kosztów - mówi Arnaud Boule, dyrektor generalny Bricoman Polska, - poszukiwaliśmy zatem rozwiązania, które sprawi, że będąc w centrali w Warszawie będziemy mogli na bieżąco prześledzić sytuację na dachach naszych sklepów. System Sense S-One przerósł nasze oczekiwania dlatego, że oprócz poprawy bezpieczeństwa dodatkowo zaoszczędziliśmy na odśnieżaniu i naprawach membrany dachowej.

-  Wiążemy duże nadzieje z rozpowszechnieniem naszego rozwiązania dla całej grupy Adeo - mówi Artiom Komardin, wiceprezes Sense Monitoring.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum