Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Briju z 12 salonami i wzrostem przychodów oraz zysku

Notowana na głównym rynku GPW jubilerska spółka, w ciągu trzech kwartałów 2014 r. wypracowała 274,5 mln zł skonsolidowanych przychodów oraz 18,4 mln zł zysku brutto ze sprzedaży. Oznacza to wzrost odpowiednio o 17,4 proc. i 71,8 proc. Zysk netto po wzroście o 10,3 proc. wyniósł 8 mln zł i był wyższy niż w całym 2013 r.
Reklama
W segmencie wyrobów jubilerskich zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 80 proc. do 2,8 mln zł przy 9,1 mln zł przychodów. W tym czasie zysk EBITDA Grupy wyniósł 10,3 mln zł po wzroście o 19,3 proc. r/r. W samym trzecim kwartale przychody ze sprzedaży wyniosły 107 mln zł, zysk brutto 7,9 mln zł, zysk EBITDA 4 mln zł, a zysk netto 3,5 mln zł.
- Odnotowaliśmy dwucyfrowe wzrosty na wszystkich istotnych poziomach wyników. Udało nam się wypracować taki wynik pomimo dynamicznego rozwoju sieci detalicznej, którego koszty ponosiliśmy w trzecim kwartale - mówi Przemysław Piotrowski, Prezes BRIJU.
Marża brutto ze sprzedaży w trzech pierwszych kwartałach 2014 r. wyniosła 6,7 proc. i była wyższa o 2,1 pkt. proc. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Marża brutto w segmencie surowców wyniosła 5,9 proc., wobec 4,1 proc. w ubiegłym roku, a marża brutto w segmencie wyrobów jubilerskich, obejmującym handel hurtowy i detaliczny wyrobami jubilerskimi, wyniosła 30,3 proc. wobec 15,3 proc. w analogicznym okresie 2013 r.
Na koniec września spółka posiadała 10 salonów własnych, obecnie jest to już 12 salonów. W 2015 r. sieć sprzedaży powiększy się do ok. 40 sklepów pod marką BRIJU.
W trzecim kwartale salony BRIJU zostały otwarte we Wrocławiu, Ełku i Kędzierzynie-Koźlu. Wydatki związane z adaptacją i zatowarowaniem jednego salonu to ok. 700-1000 tys. zł. W IV kwartale zostały otwarte 2 kolejne salony.
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.