Browary mają pomysł jak obejść zakaz reklamy piwa
Rząd chce ograniczyć reklamę piwa w telewizji. Producenci odpowiadają: wróci piwo bezalkoholowe. Zakaz reklamy piwa przed 23.00, czyli w najlepszym czasie antenowym (obecnie można je promować od 20.00), skomplikuje życie głównie trzem wielkim browarom, ale stracą też na nim telewizje, a zarobić może internet – informuje czwartkowa „Rzeczpospolita”.
Długo przygotowywany przez Ministerstwo Zdrowia projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości został już przyjęty przez Komitet Stały Rady Ministrów i czeka na zatwierdzenie przez rząd.
Reklam tego trunku w mediach jest coraz więcej. Jak wyliczyła KRRiT, ich liczba wzrosła z 26 tys. w 2003 r. do 780 tys. w 2017. Niemal dwie trzecie to reklamy telewizyjne, a budżety przeznaczone na to medium rosną w ostatnich latach o 3–5 proc. rocznie
Przeczytaj także:
Na reklamowanie marek w telewizji w Polsce stać jedynie największe browary. Jak wynika z danych Publicis Media, przesunięcie pory reklamowania piwa z czasu największej oglądalności ku północy ograniczy wydatki reklamowe branży w telewizji, które wynoszą 112 mln zł rocznie. Na drugim miejscu jest internet, gdzie piwo jest coraz bardziej widoczne: w 2017 r. trafiło tu 51 mln zł. Prasa zarobiła na małym jasnym tylko 371 tys. zł. Tymczasem ministerstwo Zdrowia ocenia budżet reklamowy w TV dziesięć razy wyżej niż branża – na ok. 1-1,5 mld zł.
Nieoficjalnie branża reklamowa przyznaje, że rozwiązanie podsuwają trendy na rynku, a browary zaczęły inwestować w piwa bezalkoholowe, które ograniczeniom nie podlegają.
Przeczytaj także:
Całość w „Rzeczpospolitej”

- 16:33 Prezes ZUS: przygotowujemy wypłaty czternastej emerytury
- 16:27 Kaufland zmieni paragony również w Polsce?
- 15:17 Kurs Dino niższy o 15 proc., rynek czeka na wyniki za IV kwartał
- 15:03 Biedronka wprowadzi cyfrową wersję programu lojalnościowego
- 14:49 Deli4Dog – nowy przysmak dla psów
- 14:35 Müller: będziemy dyskutować o potencjalnych rozwiązaniach dla poszczególnych...
- 14:17 Tesco będzie sprzedawać więcej zdrowej żywności
- 13:58 Panattoni zbuduje kolejne centrum logistyczne na Pomorzu Zachodnim
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Sieć pizzerii Stopiątka otwiera nowe lokale
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
-
Castorama zamiast Tesco w Rudzie Śląskiej
-
PRCH: Odwiedzalność centrów handlowych wynosi obecnie 77 proc. ubiegłorocznej
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- 3 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 4 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 5 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 6 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
-
Polski rząd ws. "czeskich półek": Polsce przysługuje prawno wniesienia skargi do Trybunału Sprawiedliwości UE
-
Plany Biedronki na 2021 rok: Około 700 mln euro inwestycji, 100 nowych sklepów
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.