PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Brytyjczycy szykują się na drugi lockdown, sieci sprzedają najwięcej od marca br.

Autor: dlahandlu.pl 14 października 2020 09:30

Brytyjczycy szykują się na drugi lockdown, sieci sprzedają najwięcej od marca br. Brytyjczycy robią zapasy, fot. Shutterstock

Brytyjscy konsumenci są zaniepokojeni perspektywą  drugiej ogólnokrajowej blokady, a sprzedaż artykułów spożywczych wzrosła o 10,6 proc. we wrześniu - wynika z danych firmy Kantar. W okresie 12 tygodni, do 4 października, sprzedaż artykułów spożywczych wzrosła o 9,4 proc., co ma związek z obawami o rosnącą transmisję COVID-19.

Wtygodniu rozpoczynającym się 21 września, sprzedaż papieru toaletowego wzrosła o 64%, a mąki o 73%.

- Okres od 21 do 27 września był najbardziej ruchliwy od marca br., z odnotowanymi 107 milionami transakcji, ale wciąż daleko do 175 milionów obserwowanych tuż przed pierwszą ogólnokrajową blokadą - skomentował Fraser McKevitt z firmy Kantar.

Jeśli chodzi o najlepiej prosperujące supermarkety, lider rynku Tesco (26,9% udziału) odnotował wzrost sprzedaży o 9,2% w okresie 12 tygodni, do 4 października, na drugim miejscu uplasaowała się sieć Sainsbury's (14,9% udział) ze wzrostem o 6,8%.

Asda (udział 14,4%) odnotowała wzrost sprzedaży o 5,4%, podczas gdy Morrisons (udział 10,1%) wypadł najlepiej z Wielkiej Czwórki - sprzedaż wzrosła aż o 11,5%.

Ocado (1,8% udział) odnotowało 41,9% wzrost sprzedaży. Konsumenci kupowali więcej także w sieciach Iceland i Lidl, gdzie sprzedaż wzrosła odpowiednio o  17,3% oraz 11,7%.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7604

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,99

  • Śr

    1,47

  • Min

    0,50

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.