Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Brytyjska sieć uruchomiła marketplace dla dostawców

Tesco uruchomiło nową platformę marketplace, aby ułatwić dostawcom ograniczanie kosztów i walkę z marnowaniem żywności poprzez sprzedaż lub przekazywanie nadwyżek zapasów innym producentom.
Reklama

Usługa Tesco Exchange, dostępna dla ponad 3500 dostawców Tesco. Łączy dostawców, którzy mają za dużo produktów, z innymi, którzy mogą lepiej wykorzystać nadwyżkę.

Jak działa Tesco Exchange

W ten sam sposób, w jaki działają rynki konsumenckie, dostawcy mogą reklamować nadwyżki zapasów na sprzedaż na Giełdzie Tesco, wysyłać zapytania o potrzebne rzeczy i uzgadniać między sobą sprzedaż. Mogą również ustawić alerty informujące o wysłaniu potrzebnych im towarów.

Nadwyżki lub marnowanie żywności mogą pojawiać się w łańcuchach dostaw z wielu powodów, w tym np. w związku z długimi okresami dobrej pogody, co może skutkować tym, że hodowcy będą mieli więcej produktów, niż potrzebują. Ponadto producenci żywności często są w posiadaniu tzw. produktów ubocznych, które mogą być wykorzystane przez innych.

Jedna z pierwszych ofert została przygotowana przez producenta żywności, G’s Group, który dostarcza do Tesco buraki. Proces produkcyjny pozostawia tony obierek, które mogłyby być wykorzystane w gospodarstwie hodowlanym jako pasza dla bydła.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum