Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Bujara: Ceny regulowane zabiją polski handel

Czy rząd bierze pod uwagę wprowadzenie cen regulowanych w myśl taktyki, że skoro obniża podatki, to obniży też ceny? Zdaniem Alfreda Bujary, szefa handlowej "Solidarności", takie rozwiązania mogą doprowadzić do upadku polskich przedsiębiorców.
Reklama

W ubiegłym tygodniu poseł PiS Kazimierz Smoliński w Polsat News zapowiedział, że rząd, aby zatrzymać narastającą inflację zamierza obniżyć cenę VAT na podstawowe artykuły żywnościowe. - Chcemy wprowadzić ceny regulowane na artykuły żywnościowe - chleb, cukier, mąkę. Jeżeli inflacja będzie wzrastała, to nawet takie rozwiązanie może zostać wprowadzone - dodał polityk PiS.

Ceny regulowane pogrążą polski handel?

Zdaniem Alfreda Bujary, szefa handlowej Solidarności, ten pomysł może przynieść fatalne w skutkach konsekwencje. – Już teraz polscy kupcy kupują w hurcie za kwoty, które uniemożliwiają osiągnięcie satysfakcjonującej marży. Ceny regulowane tylko ten proces pogłębią. Kto zyska? Tradycyjnie – duże, głównie zagraniczne sieci, które mają w Polsce 80 proc. handlu. Proces konsolidacji sektora może się pogłębić po wprowadzeniu takich rozwiązań. Czy zyska konsument? Moim zdaniem nie, bo ceny zasadniczo nie spadną, to nie będzie odczuwana różnica. Zyskają najmocniejsi, którzy mogą pozwolić sobie na czasowe obniżki cen towarów. Proces ten może skutkować w najgorszym scenariuszu erozją podmiotów z polskim kapitałem, zamykaniem biznesów, zwolnieniami – mówi Alfred Bujara w rozmowie z dlahandlu.pl. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.