Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Były manager Tesco o wyzwaniach w logistyce sieci handlowych

Nieustannie rosnący koszt operacyjny, wysokie wymagania sklepu, jakość transportu i nieustanne poszukiwanie oszczędności – jak managerzy logistyki centrów dystrybucyjnych mogą podołać tym wyzwaniom? Czy odpowiedzią jest technologia? Na te pytania odpowiada Gracjan Podgórski – key account managerem z Transporeon, do niedawna project managerem w Tesco Central Europe.
Reklama

Jakie są największe wyzwania sieci handlowych w zakresie logistyki?

Gracjan Podgórski, key account manager, Transporeon: Do największych wyzwań sieci handlowych na pewno zaliczę realizację transportu do wielu lokalizacji, wysokie wymagania sklepów w zakresie terminowości dostaw, a także jakości transportu. Rosnąca konkurencja sieci handlowych wywiera dużą presję na redukcję kosztów po stronie logistyki, dlatego też często strategia sieci handlowych opiera się na generowaniu oszczędności w tym obszarze. To podstawowe zadanie każdego managera centrum logistycznego. Dwa największe czynniki, które wpływają na budżet logistyki to koszt operacyjny i transportu. Według raportu PwC, do 2023 roku na polskim rynku będzie brakować 100 tysięcy kierowców. Ponad to, około 40% pracodawców przyznało, że ma problemy ze znalezieniem ludzi do pracy, dlatego te dwa obszary stanowią największe wyzwanie. 

Big Data, automatyzacja, robotyka – który trend faktycznie pomoże rozwiązać problemy w zakresie logistyki i transportu sieci handlowych, a który z nich to ledwie pieśń przyszłości?

Prace magazynu możemy podzielić na trzy etapy: wejście towaru, przygotowanie palet do wysyłki i sama wysyłka. W każdym z nich często występuje tzw. czynnik ludzki, który niestety jest główną przyczyną powstawania błędów. Dzięki dostępnym danym, możemy część procesów zautomatyzować, co niweluje w dużym stopniu wpływ tego czynnika. Możliwości, które oferuje dzisiejszy rynek pod kątem rozwiązań automatyzacyjnych, robotyki a także digitalizacji, czyli Big Data, nadal nie są w pełni wykorzystywane, co jednocześnie daje nam ogromne pole do rozwoju. 

Będąc project managerem Tesco w Centralnej Europie realizował Pan wdrożenie Mercareon – rozwiązania do automatyzacji rezerwowania okien czasowych dla sieci handlowych.

Przede wszystkim skoncentrowaliśmy się na realizacji założonych celów, czyli optymalizacji procesu wejścia towaru oraz otwarcia się na potrzeby przewoźników, aby w bardziej optymalny sposób zarządzać wolumenem magazynowym. Aby dać przewoźnikom większą swobodę, wdrożyliśmy dynamiczne okna czasowe, które automatycznie przeliczały czas potrzebny dla danego rozładunku. Dużym zaskoczeniem była szybka adaptacja przewoźników i załadowców w taki sposób, że od pierwszych dni funkcjonowania systemu były zauważalne pierwsze efekty wdrożenia, takie jak efektywniejsze zarządzanie oknami czasowymi, redukcja pracy manualnej, płynniejsza współpraca z operacjami magazynowymi oraz usprawnienie komunikacji z producentami i przewoźnikami. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.