Carlsberg chce zyskać na rosnącym trendzie spożycia piw smakowych

- Wprowadzimy do sprzedaży jeszcze przed sezonem, czyli 10 marca Somersby Blackberry, Okocim Radler Grejpfrut oraz Carlsberg Citrus. Spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży naszej globalnej marki Somersby, która w ubiegłym roku wzrosła o ok. 42 proc. - mówi Bławat.
- Przygotowujemy również coś dla segmentu HoReCa w tym roku, ale na razie za wcześnie na szczegóły. Coś więcej będziemy mogli powiedzieć pod koniec kwietnia - dodaje.
W ubiegłym roku Carlsberg Polska wprowadził do sprzedaży w lokalach gastronomicznych piwo Grimbergen, które jest sprzedawane tylko w kanale HoReCa, a nie jest sprzedawane w detalu. Obecnie piwo Grimbergen jest sprzedawane do około 70 lokali, ale Carlsberg Polska zapowiada, że w tym roku pojawi się też w kolejnych pubach i restauracjach.
Carlsberg Polska zwiększył w 2013 roku udziały w rynku piwa wolumenowo do ok. 20 proc. z 18,5 proc. w 2012 roku, a wartościowo do 19,4 proc. z 17,8 proc. Carlsberg Polska wyprodukował w 2013 roku ok. 7 milionów hektolitrów piwa.
Carlsberg Polska ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły nowe marki, tj. Grimbergen, piwa sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.
W 2013 roku rynek piwa w Polsce spadł o 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.