PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Carrefour chce mieć dyskontowe ceny i marki

Autor: WSJ/gazeta.pl 17 września 2010 14:28

Carrefour chce mieć dyskontowe ceny i marki

Francuski supermarket Carrefour zmienia strategię. Drugi co do wielkości sklep detaliczny chce się stać tym dla branży spożywczej, czym jest Ikea dla branży meblarskiej. Z supermarketu sprzedającego produkty różnych marek zamierza zrobić supermarket sprzedający jedynie własne produkty z logo Carrefour. W dodatku po najniższych cenach na rynku- można przeczytać na stronie "Wall Street Journal", podaje gazeta.pl.


Plany dotyczące zmiany strategii wynikają ze zmiany trendów wśród Europejczyków, których decyzje zakupowe zaczęły być coraz bardziej przemyślane. Dodatkowo Lidl Stiftung & Co, który sprzedaje głównie produkty swoich marek i uważany jest za jeden z najtańszych supermarketów, zabrał znaczną część klientów Carrefoura.

W odpowiedzi na sytuację na rynku Olofsson zamierza zmienić percepcję postrzegania marki Carrefour. W ciągu następnych trzech lat chce pokazać klientom, że Carrefour znacznie obniżył ceny swoich produktów. Zostały już podjęte pewne kroki w tym kierunku. Na półkach Carrefour Discount znalazły się odpowiedniki serów camembert oraz czekolad po cenach prawie o połowę niższych od cen hurtowników.

Zysk operacyjny giganta zmniejszył się o 831 mln dol., za co w głównej mierze odpowiada zmniejszanie cen i liczne promocje. Olofsson ma jednak nadzieję, że dzięki zachęceniu klientów niskimi cenami wolumen sprzedaży niedługo zacznie wzrastać. Dodaje, że sytuacja finansowa firmy jeszcze bardziej się poprawi, kiedy uda mu się wynegocjować korzystniejsze warunki z dostawcami.

Marża operacyjna Carrefoura wynosząca 3,2 proc. jest najniższa spośród największych detalistów - o połowę niższa od marży najbliższych jego konkurentów, między innymi Wal-Martu i Tesco.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7877
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,99

  • Śr

    4,51

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.