Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Carrefour chce wycofać się z Tajwanu?

Carrefour planuje w nadchodzących tygodniach sprzedaż swojej firmy na Tajwanie – poinformował Reuters na podstawie trzech anonimowych źródeł.
Reklama

Tajwański oddział Carrefoura wyceniany jest na około 1,6 miliarda euro (1,9 miliarda dolarów).

Według trzech anonimowych rozmówców, operator sieci supermarketów wynajął Morgan Stanley do prowadzenia transakcji. Do sprzedaży może dojść po wakacjach.

Carrefour zwrócił się do wielu potencjalnych nabywców, w tym do firm private equity, aby ocenić ich ewentualne zainteresowanie tajwańskimi aktywami.

Firma na razie nie skomentowała tej informacji, natomiast Stanley odmówił komentarza.

Największy europejski detalista powiedział w czerwcu, że zaczął rozważać możliwą konsolidację, zbycie lub zamrożenie swoich zagranicznych spółek zależnych, ale zaprzeczył, że zdecydował się sprzedać jakiekolwiek aktywa.

Carrefour przejął w grudniu firmę spożywczą Wellcome Taiwan od Asia's Dairy Farm, co uczyniło ją drugim graczem na tajwańskim rynku sklepów wielobranżowych. Transakcja o wartości 97 mln euro obejmowała zakup 224 sklepów oraz hurtowni. Carrefour odnotował 1,26 miliarda euro sprzedaży netto na Tajwanie w pierwszym półroczu tego roku, co oznacza wzrost o 13% rok do roku.

Carrefour w 2019 r. wycofał się z rynku chińskiego, sprzedając 80% swoich przynoszących straty operacji detalistom elektronicznym Suning.com.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.