Carrefour: Cyfryzacja i ochrona siły nabywczej klientów filarami nowej strategii

Carrefour, któremu w zeszłym roku nie udało związać się z kanadyjską firmą Couche-Tard i francuskim Auchan, ma środki finansowe na rozwój jako samodzielna firma - powiedział akcjonariuszom Alexandre Bompard.
- Nasza grupa nigdy nie musiała stawić czoła tylu wyzwaniom – powiedział Bompard, wskazując na COVID i kryzys klimatyczny, jako czynniki, które spowodowały zakłócenia w łańcuchach dostaw i presję inflacyjną, pogłębioną przez kryzys na Ukrainie.
- Jesteśmy dobrze przygotwoani, mamy odpowiednią strategię, aby reagować. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby pokazać, że możemy stawić czoła tym wyzwaniom w 2022 roku – dodał.
Nowy plan strategiczny Carrefoura
Bompard pracuje nad nowym planem strategicznym i przeprowadza przegląd aktywów w ramach tego procesu.

Czytaj więcej
Carrefour w Polsce sprzedany. Kto nabywcą?
W listopadzie ub. r. Carrefour zobowiązał się wydać 3 mld euro do 2026 roku na przyspieszenie ekspansji cyfrowej, jednego z filarów przyszłej strategii, którą Bompard ma ujawnić jesienią. Nowy plan uwzględni także inflację.
- Carrefour będzie dążyć do ochrony siły nabywczej swoich klientów, jednocześnie wzmacniając swój model ekonomiczny – powiedział szef Grupy.