Carrefour da klientom możliwość zarezerwowania czasu przy kasie
Konsumenci w Villiers-en-Bière nie będą już musieli stać w kolejce przy kasie, ponieważ będą mogli zarezerwować określony przedział czasowy na tę czynność. Podobny test Carrefour przeprowadził cztery lata temu, ale w tamtym czasie usługą nie spotkała się ze zbyt dużym entuzjazmem. Covid-19 i wszystkie obecne wątpliwości dotyczące stania w kolejce blisko innych ludzi mogą zmienić nastawienie konsumentów.
Aby skorzystać z C'Réservé, klienci mogą zeskanować kod QR, który jest wyświetlany w kilku miejscach w całym sklepie. Następnie muszą określić, czy mają koszyk czy wózek na zakupy oraz wybrać przedział czasowy przy kasie. Proces rejestracji jest zakończony, gdy użytkownik poda również swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail.
Konkurencyjny Monoprix korzysta już z podobnego systemu, ale zakres usługi pozostaje bardzo ograniczony: po trzech latach została wdrożona tylko w sześciu sklepach. Tam aplikacja Lineberty dzwoni do klientów, którzy mają podejść do kasy, ale zawsze mogą nacisnąć przycisk, aby opóźnić tę czynność.