PARTNER PORTALU

Carrefour deklaruje całkowite wycofanie opakowań jednorazowych w markach własnych

Autor: dlahandlu.pl 4 czerwca 2018 11:35

Carrefour ma zamiar wycofać opakowania jednorazowe. Sieć poinformowała, że do 2025 roku planuje, by 100 proc. opakowań marek własnych grupy nadawało się do recyklingu, ponownego wykorzystania lub kompostowania.

Ponadto, jak poinformowała spółka Carrefour Polska, Grupa Carrefour do 2022 roku zredukuje masę opakowań marki własnej o 5 proc. w stosunku do 2017 r.

- Stworzenie nowej gospodarki opakowaniowej i zlikwidowanie odpadów z tworzyw sztucznych jest poważnym wyzwaniem, które wymaga działań zbiorowych. Zgodnie z planem działania dotyczącym gospodarki o obiegu zamkniętym, kierowanym przez Ministerstwo Środowiska i Zrównoważonego Rozwoju, Carrefour wspiera utworzenie Krajowego Paktu na rzecz Tworzyw Sztucznych w celu osiągnięcia 100 proc. ekonomicznej gospodarki opakowaniami we Francji. To przejście wymaga zbiorczego przemyślenia dotyczącego wykorzystania zasobów, ograniczenia stosowania opakowań i jednorazowych tworzyw sztucznych oraz usystematyzowania recyklingu – czytamy w oświadczeniu spółki.

Przeczytaj także:

Grupa planuje wyeliminowanie opakowań nienadających się do recyklingu ekologicznych owoców i warzyw oraz zaprzestanie sprzedaży plastikowych słomek do końca 2018 r.

Carrefour zobowiązuje się do stosowania opakowań nadających się do recyklingu dla wszystkich swoich produktów, w tym np. tacki polistyrenowe stosowane w dziale Mięso, Ryby i Ser zostaną zastąpione opakowaniami do recyklingu.

Ponadto Carrefour zobowiązuje się do używania materiałów pochodzących z recyklingu. Od 2022 r. Grupa będzie wykorzystywać w 50 proc. recyklowane plastiki do swoich butelek na soki i napoje gazowane, a także do butelek na wodę.

Carrefour Polska poinformował, że włączył się w Kampanię Zielona Wstążka #DlaPlanety (realizowanych przez Centrum UNEP/GRID – Warszawa) zorganizowanej z okazji Światowego Dnia Środowiska, który obchodzony jest 5 czerwca. W ramach rozwoju działań proekologicznych Grupa Carrefour zobowiązała się do 2022 zredukować o 5 proc. masę opakowań marki własnej w porównaniu z 2017 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9508
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.