Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Carrefour i Auchan tracą udziały na rodzimym rynku

Prezes firmy Carrefour, Alexandre Bompard, stoi przed ogromnym wyzwaniem. Ze wszystkich sieci supermarketów Carrefour odnotował największy spadek udziału we francuskim rynku w listopadzie br. - wynika z najnowszego badania Kantar Worldpanel.
Reklama

Zarówno hipermarkety, jak i supermarkety grupy straciły udziały na rynku francuskim. W hipermarketach spadła średnia wartość koszyka zakupowego, z kolei supermarkety Carrefoura odwiedziło mniej klientów.  
 
Lepiej radzą sobie konkurenci Carrefoura. Klienci E.Leclerc w listopadzie wydali więcej w sklepach sieci i chętnie korzystali z lokalizacji, które mają usługę punktów odbioru zamówień (pick-up). Intermarché także odnotował dobry miesiąc - sklepy odwiedziło więcej klientów, zwiększyła się także wartość koszyka zakupowego. Na francuski rynek nie mogą narzekać również sieci dyskontowe. Aldi i Lidl, które przyciągnęły znacznie więcej konsumentów. Mniej klientów odwiedziło z kolei sklepy Auchan, pomimo znacznego zwiększenia przez sieć funduszy na reklamę i marketing.
 
Ogółem zakupy Francuzów wzrosły w listopadzie o 2,2 proc. Jako format najwięcej straciły hipermarkety, ale supermarkety i platformy internetowe radziły sobie bardzo dobrze. Sprzedaż żywności online stanowi obecnie 6,1 proc. ogólnej sprzedaży żywności.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum