Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Carrefour i Tesco łączą siły!

Tesco nawiązało współpracę z francuskim gigantem spożywczym, siecią Carrefour. Detaliści chcą stworzyć "długoterminowy, strategiczny sojusz", który przełoży się na obniżki cen dla klientów i nowe szanse dla dostawców.
Reklama

Według Tesco, alians obejmie strategiczne relacje z globalnymi dostawcami, wspólny zakup produktów marek własnych i towarów, które nie będą odsprzedawane. Partnerstwo będzie podlegało trzyletnim ramom operacyjnym. Sojusz pozwoli obu firmom poprawić jakość i wybór produktów dostępnych dla ich klientów, po jeszcze niższych cenach, zwiększając w ten sposób ich konkurencyjność.

- Umowa pozwoli także obu spółkom na wzmocnienie relacji z dostawcami i stworzy duże możliwości dla tych dostawców. Każda firma będzie nadal współpracować z dostawcami na poziomie lokalnym i krajowym - powiedział szef Tesco, Dave Lewis.

Sojusz ma zostać formalnie uzgodniony w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

Dyrektor generalny Carrefour, Alexandre Bompard, powiedział: - Strategiczny sojusz Carrefoura i Tesco jest ważnym porozumieniem, ponieważ łączy doświadczenie dwóch światowych liderów, którzy mają wspólną strategię. Ta umowa stanowi doskonałą okazję do rozwoju naszych dwóch marek w służbie naszych klientów. 

Umowa między Tesco i Carrefourem została zawarta kilka tygodni po tym, jak Sainsbury ujawnił plany fuzji z Asdą, dzięki czemu powstanie największa grupa handlowa w Wielkiej Brytanii.

Supermarkety starają się wzmocnić udział w rynku, ponieważ ogromnym zagrożeniem dla sektora jest Amazon. Eksperci przewidują, że amerykański gigant technologiczny może kupić sieć Morrisons.

Decyzja Tesco i Carrefoura pomoże im również w walce z dyskontami - sieciami Aldi i Lidl, które bardzo szybko rosną na europejskich rynkach.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum