Carrefour korzysta na "premii koronawirusowej". W Polsce wzrost LfL o 8,8 proc.

Autor: MW, dlahandlu.pl 29 kwietnia 2020 09:58

Carrefour korzysta na "premii koronawirusowej". W Polsce wzrost LfL o 8,8 proc. Carrefour ze świetnymi wynikami w I kwartale, fot. Shutterstock

Carrefour opublikował dane o silnym wzroście sprzedaży we wszystkich krajach w pierwszym kwartale br. Dobre wyniki to nie tyko wpływ pandemii i zwiększone zakupy, detalista poprawił sprzedaż już na początku br. Sprzedaż w Polsce wyniosła 526 mln euro, co oznacza wzrost LfL o 8,8 proc. i wzrost organiczny o 8,4 proc.

Carrefour osiągnął wzrost sprzedaży LfL w wysokości 7,8% i osiągnął obrót w wysokości 19,4 mld euro. To więcej niż spodziewali się analitycy. Według grupy rok rozpoczął się mocno już w styczniu i lutym, kiedy sprzedaż LfL wzrosła o 4,5%. Ponadto w marcu pojawiła się ogromna „premia koronawirusowa”.

Postęp jest znaczący we wszystkich krajach, w których grupa jest obecna: porównywalna sprzedaż we Francji wzrosła o 4,3%, a 6,1% w pozostałej części Europy. 17,1% to wynik w Ameryce Łacińskiej, a 6,0% na Tajwanie. Detalista wskazuje na silny kontrast między wzrostem sprzedaży żywności (+ 9,9%) a produktami non-food (-3,5%). E-handel żywnością poszybował w górę nawet o 45%, a sprzedaż produktów ekologicznych wzrosła o 30%.

We Francji wzrost był napędzany głównie przez supermarkety (+ 8,1%) i sklepy convenience (+ 11,0%). Hipermarkety odnotowały wzrost o 0,9%. W Belgii sprzedaż wzrosła o 6,2%. Inne kraje europejskie również osiągnęły dobre wyniki: + 2,5% we Włoszech, + 6,6% w Hiszpanii, + 8,8% w Polsce i + 9,7% w Rumunii.

Grupa jest na dobrej drodze do osiągnięcia celów planu strategicznego Carrefour 2022 i dlatego kontynuuje bieżące działania operacyjne: dalsze zmniejszanie powierzchni sprzedaży hipermarketów, racjonalizację asortymentu, rozszerzanie marek własnych i przyspieszanie ekspansji sklepów wielobranżowych.

- Pandemia COVID-19 stwarza poważną i bezprecedensową sytuację - powiedział Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Carrefoura. - Chciałbym wyrazić uznanie dla wyjątkowego zaangażowania ze strony zespołów Grupy w zapewnienie ciągłości dostaw i dostępu do żywności dla wszystkich. Podczas wykonywania tych niezbędnych misji ochrona naszych pracowników i klientów była naszą obsesją i od samego początku zwielokrotniliśmy środki i inwestycje. W bardzo nietypowym kwartale nasza sprzedaż została zwiększona w styczniu i lutym dzięki sukcesowi inicjatyw strategicznych, które uruchomiliśmy dwa lata temu, a następnie odnotowaliśmy znaczne przyspieszenie w marcu. W ten sposób odnotowano trwały wzrost przez cały okres na wszystkich naszych rynkach - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Nie znoszę żab 2020-07-08 14:23:57

    To dziwne że te żaby jeszcze tu są w naszym kraju :((((((

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6229
Ilość aktualnych ofert: 464118

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,49

  • Śr

    3,75

  • Min

    3,25

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.