Carrefour ma kłopoty? Sieć notuje stratę netto i spadki na rodzimym rynku

Jak podała spółka, w 2017 r. skonsolidowana sprzedaż wzrosła o 2,6 proc. przy stałym kursie wymiany walut, do 78,9 mld euro. W 2016 r. było to 76,6 mld euro.
Przychody z działalności operacyjnej wyniosły w 2017 r. ponad 2 mld euro, co stanowi spadek o 14,7 proc. przy obecnych kursach wymiany. Jak tłumaczy spółka, odzwierciedla to silną presję konkurencyjną, szczególnie we Francji, wzrost kosztów dystrybucji na głównych rynkach Grupy, wzrost amortyzacji po okresie znaczących inwestycji i trudniejszą sytuację w Argentynie.
We Francji dochody z działalności operacyjnej wyniosły 692 mln euro, co stanowi spadek o 32,9 proc. w porównaniu z rokiem 2016. - Carrefour France ucierpiał z powodu silnej presji konkurencyjnej. Ponadto straty operacyjne generowane przez sieć sklepów ex-Dia nadal mocno ważyły na rentowności – napisano w raporcie.
Grupa zanotowała w ubiegłym roku duże jednorazowe koszty. - Jednorazowe koszty operacyjne stanowiły wydatek w wysokości 1,31 mld euro i obejmowały głównie odpis z tytułu utraty wartości, przypadający na wartość firmy przypisaną do działalności włoskiej Grupy na 700 milionów euro, oraz odpisy aktualizujące odnoszące się do sieci sklepów byłych DIA – czytamy w raporcie Carrefour.
Koszty finansowe wyniosły 445 mln euro, co stanowi poprawę o 70 milionów euro w porównaniu do roku 2016, w szczególności dzięki zmniejszeniu zadłużenia netto Grupy. Strata netto z działalności kontynuowanej wyniosła 531 mln euro, w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 786 mln euro w 2016 r.