Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Carrefour nie rezygnuje z rozwoju poprzez franczyzę. Na tym rynku chce odrobić stratę

Carrefour stracił ostatnio 86 supermarketów w Belgii na rzecz Intermarché, ale wciąż widzi szanse na powrót do wzrostu i przyspieszenie tempa ekspansji. Jak?
Reklama

Carrefour chce się wciąż rozwijać w Belgii

Starta głównego partnera franczyzowego w Belgii, prowadzącego 86 supermarketów, czyli prawie jedną piątą sklepów Carrefour Market, na rzecz Intermarché, nie zaniepokoiła zbytnio francuskiego detalisty. - Stwarza to możliwości przyszłej ekspansji - dyrektor generalny belgijskiego Carrefoura, Geoffroy Gersdorff.

Gersdorff nie chce zastąpić wszystkich utraconych sklepów Mestdagh, ale przyspieszyć obecne roczne tempo ekspansji formatów Carrefour Market i  Express. Ma to nastąpić poprzez franczyzę. Ponad 600 z 705 belgijskich sklepów Carrefoura jest obsługiwanych przez franczyzobiorców.

Cyfryzacja motorem wzrostu

Wzrost powinien pochodzić nie tylko ze sklepów stacjonarnych, ale także z internetu: Carrefour chce stać się „cyfrową firmą detaliczną”. Oferta e-commerce grupy jest już bardzo zróżnicowana, od click&collect, dostawy do domu vanem lub elektrycznym rowerem, po q-commerce we współpracy z Deliveroo, UberEats i Just Eat Takeaway.

Carrefour digitalizuje nie tylko sprzedaż. Jedną z przyciągających uwagę inicjatyw jest digitalizacja ulotki: w Brukseli i Antwerpii detalista oszczędza już 500 tys. papierowych ulotek tygodniowo. Do końca miesiąca zostanie do projektu dołączy osiem kolejnych miast.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum