Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Carrefour o niemarnowaniu żywności: oferta na wagę i paczki z To Good To Go

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Too Good To Go, z którym Carrefour współpracuje w Polsce od 2020 roku, w blisko połowie polskich domów przygotowuje się za dużo jedzenia na Święta. Carrefour zachęca do rozsądnych zakupów świątecznych, które uratują nie tylko portfele, lecz również żywność przed zmarnowaniem.
Reklama

Jak wynika z raportu, największy odsetek badanych (32%) planuje przeznaczyć na jedzenie świąteczne od 300 do 500 złotych. Prawie połowa badanych (48%) zamierza przygotować na świąteczny stół mniej niż 12 potraw, przy czym aż 63% z tych osób kieruje się chęcią niemarnowania żywności. 

Aby zredukować efekt świątecznych zakupów na domowy budżet, aż 47% Polaków deklarowało, że będzie szukać promocji. 33% stwierdziło, że będzie wybierać zamienniki i tańsze produkty.

39% Polaków deklaruje, że zdarza się im wyrzucać jedzenie po Świętach Bożego Narodzenia. Jednocześnie 61% respondentów planuje w trakcie tegorocznych Świąt zwracać większą uwagę na kwestię niemarnowania jedzenia. Najważniejszymi powodami takiej decyzji są rosnące ceny (69%) oraz większa wiedza na temat niemarnowania żywności (48%).

Carrefour pomaga swoim klientom zapobiegać marnowaniu żywności poprzez wprowadzenie szeregu inicjatyw i rozwiązań. Sieć ma ofertę produktów sprzedawanych na wagę, dzięki czemu klienci mogą kupować dokładnie tyle, ile potrzebują. Sklepy Carrefour organizują akcje promocyjne i oferują specjalne ceny na produkty bliskie terminowi przydatności do spożycia. Carrefour także współpracuje z organizacjami i fundacjami, które zajmują się walką z marnowaniem żywności.

Współpraca Carrefour z Too Good To Go

Trwa już trzeci rok współpracy sieci Carrefour z aplikacją Too Good To Go w zakresie walki z marnowaniem żywności. Sieć oferuje swoim klientom za pośrednictwem aplikacji Too Good To Go paczki-niespodzianki z nadwyżkami niesprzedanej, pełnowartościowej żywności. Dzięki tej inicjatywie, przez pierwsze dwa lata partnerstwa klientom sklepów Carrefour udało się uratować ponad 629 000 paczek z produktami spożywczymi.

W paczkach-niespodziankach od Carrefour najłatwiej trafić na “paczki mix”, czyli takie, w których znajdują się warzywa, owoce, pakowane wędliny i nabiał, pieczywo oraz jajka. To aż 87% oferowanej żywności w Too Good To Go. Co dziesiąta uratowana paczka to opcja wegetariańska, która zawiera pasty kanapkowe, sałaty cięte i tofu. Około 2% to same owoce i warzywa, zaś 1,5-% to paczki z produktami “ready to eat” – kanapki, ciastka, musli, panini, zupy i zapiekanki.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum