Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Carrefour o trendach w Polsce: Rośnie popularność produktów zdrowych i praktycznych

Polacy coraz bardziej troszczą się o swoje zdrowie i zwracają uwagę na to, co jedzą, coraz większą popularnością cieszą się także produkty regionalne. Rośnie też spożycie produktów „praktycznych”, choć nadal jest niższe niż w innych krajach Europy – zauważa Carrefour.
Reklama

Sieć Carrefour podsumowuje trendy żywieniowe, które obserwuje w Polsce, korzystając między innymi z danych Euromonitora, Mintela, PMR, czy OECD. Zdaniem sieci, rośnie sprzedaż praktycznych produktów, do czego skłania Polaków coraz szybszy styl życia. Według danych Mintel, na które powołuje się Carrefour, wśród 9770 zbadanych produktów 24 proc. należało do kategorii "produktów praktycznych". Trzy najczęstsze cechy tych produktów dotyczyły czasu i prędkości przyrządzenia (721 produktów), łatwości użytkowania (683 produkty) i praktycznego opakowania (588 produktów).

- Mimo że spożycie wstępnie przygotowanych dań w przeliczeniu na jednego mieszkańca odnotowuje stały wzrost, nie jest ono porównywalne ze standardami w krajach Europy Zachodniej. Obecnie wynosi 7,3 kg/rok, znacznie mniej niż we Francji (16 kg/rok), Niemczech (12,1 kg/rok) i Czechach (10,4 kg/rok) – ocenia Carrefour.

Sieć zauważa, że wydatki na jedzenie pozostają w Polsce wysokie. Chociaż udział wydatków na żywność spadł w latach 2009-2014 o 15 proc., w 2014 r. nadal stanowił 16,6 proc. ogółu wydatków gospodarstw domowych - znacznie więcej niż średnia europejska (12 proc.).

- Tradycyjnie ludzie w Polsce spożywają pięć posiłków dziennie: rano pierwsze śniadanie, a następnie drugie, często „w locie”, potem obfity obiad około 14.00, przekąska około godz. 17.00, a wieczorem kolacja. Tradycyjna polska kuchnia ma swoje korzenie w słowiańskich tradycjach i obfituje w śmietanę i jajka, mięso, kapustę, zupy, grzyby, jagody, pikle itp. – ocenia sieć Carrefour.

- Całkowity udział wydatków na alkohol i tytoń spadł w latach 2009-2014, z 8,1 proc. do 6,7 proc., ale nadal jest wyższy niż średnia europejska (3,72 proc.) – dodaje.

Kolejny trend, jaki zauważa Carrefour w Polsce to popularność produktów regionalnych. W 2015 roku 94,6 proc. twierdziło, że zakupiło regionalne produkty spożywcze, 11,9 proc. uważało, że często kupowało te produkty, a 29,9 proc., że kupowało je stosunkowo często. 67,9 proc. konsumentów wybrało lokalne produkty spożywcze, ponieważ były "zakorzenione w historii ich rodzinnych regionów i stanowiły podstawę ich lokalnej diety". Ponadto 81,5 proc. polskich konsumentów jest gotowych wydawać więcej pieniędzy na tradycyjne produkty – wymienia Carrefour.

Polacy coraz bardziej też troszczą się o swoje zdrowie: w 1993 r. tylko 58 proc. Polaków twierdziło, że zadbali o swoje zdrowie, w przeciwieństwie do 81 proc. w 2012 r. i 85 proc. w 2016 r. W latach 2010-2014 odsetek konsumentów, którzy twierdzili, że próbowali kontrolować, ile spożywali, wzrósł z 43 proc. do 49 proc.

- Artykuły spożywcze z kategorii " zdrowe odżywianie" odnoszą w Polsce duże sukcesy. To największy rynek w Europie Wschodniej, sprzedaż tych produktów odnotowała średni wzrost o 3,91 proc. między rokiem 2010 a 2015, a także może osiągnąć roczny wzrost o 5,61 proc. w latach 2016-2020 - informuje Carrefour, na podstawie danych Euromonitora.

Produkty ekologiczne są postrzegane jako drogie przez 82,1 proc. konsumentów, ale za to wysokiej jakości. Polacy postrzegają je jako zdrowsze (80,3 proc.), mniej szkodliwe dla środowiska (78,5 proc.) i bardziej wiarygodne (72,4 proc.). - Sprzedaż tych produktów odnotowała średni wzrost o 7,84 proc. w latach 2010-2015 i nie wygląda na to, aby miała spaść do roku 2020 – ocenia Carrefour.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.