Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Carrefour obniżył koszty działalności o blisko 2 mld euro

Carrefour twierdzi, że plan transformacji sieci działa i ogłasza swoje ambicje. Dyrektor generalny firmy,  Alexandre Bompard, powiedział, że w tym roku Grupa będzie koncentrować się na zadowoleniu klientów: to powinny zapewnić sklepy convenience i handel elektroniczny.
Reklama

Carrefour przedstawił pełne wyniki finansowe (po opublikowaniu wstępnych danych 23 stycznia), koncentrując się na spostrzeżeniu, że plan transformacji „Carrefour 2022” faktycznie działa. Zysk netto, zwrot z inwestycji i przepływy pieniężne rosną, podczas gdy dług netto spadł o miliard, do 2,6 miliarda euro na koniec 2019 roku.

Wszystko to jest wystarczającym powodem do zwiększenia ambicji: klient powinien być ważniejszym  niż kiedykolwiek wcześniej. Firma zdołała obniżyć koszty o prawie dwa miliardy euro, ale wydaje się, że musi kontynuować prace w tym kierunku. Sprzedane zostaną również nieruchomości niestrategiczne o wartości 300 milionów euro.

Z dumą Carrefour donosi o rocznym wzroście sprzedaży produktów ekologicznych (+ 25 proc. od 2017 r.), szerszym zastosowaniu technologii blockchain (obecnie 28 produktów) i zdrowszych receptur na 2300 produktów marek własnych. Pozycjonowanie cen poprawia się, a asortyment produktów nieżywnościowych jest ograniczony i uproszczony, podczas gdy hipermarkety ulegają znacznej transformacji. E-handel żywnością wzrósł o 30 proc., do 1,3 mld euro. Najszybciej rozwijającymi się sklepami stacjonarnymi są koncepty convenince i dyskonty, takie jak Supeco i Atacadao.

Główny cel na 2020 r. jest jasny: skupienie się na zadowoleniu klientów, zmniejszenie całkowitej powierzchni hipermarketów (zmniejszenie o 350 000 mkw. do 2022 r.), dalsze zmniejszenie i uproszczenie asortymentu (o 15 proc. w tym roku), otwarcie nowych sklepów convenience (+ 2700 do 2022) i zwiększenie sprzedaży produktów marek własnych do jednej trzeciej całkowitego obrotu do 2022 r. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum