PARTNER PORTALU

Carrefour otwiera nowy rozdział w digitalizacji handlu

Autor: MW, dlahandlu.pl 17 czerwca 2021 12:48

Carrefour otwiera nowy rozdział w digitalizacji handlu Elodie Perthuisot, dyrektor grupy Carrefour ds. danych, handlu elektronicznego i transformacji cyfrowej, fot. za YouTube

Wraz z uruchomieniem platformy Carrefour Links Grupa Carrefour zaprezentowała nową strategię w zakresie danych i digitalizacji handlu detalicznego. Zaprojektowana dla firm partnerskich Grupy platforma ma spełniać oczekiwania klientów poprzez tworzenie bardziej spersonalizowanych doświadczeń – takich, które są bardziej dostosowane do ich potrzeb, zarówno w sklepie, jak i online. Platforma wykorzystuje technologię opracowaną przez trzech partnerów Carrefoura, liderów w swoich dziedzinach: Criteo, Google i LiveRamp.

ikona Zweryfikowane przez społeczność

Przyspieszenie cyfrowe

Nowa platforma cyfrowa Carrefour Links ma na celu zapewnienie klientom bardziej spersonalizowanych doświadczeń zakupowych, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. Według Elodie Perthuisot, dyrektor grupy ds. danych, handlu elektronicznego i transformacji cyfrowej, Carrefour może korzystać z największej bazy danych w Europie, związanej z 65 miliardami transakcji. W ostatnich latach Carrefour opracował wiele własnych rozwiązań z zakresu danych i digitalu. Grupa udostępnia je teraz swoim partnerom handlowym. Platforma zostanie wprowadzona na arenie międzynarodowej.

- W 2020 r. przyspieszyliśmy z wdrażaniem rozwiązań cyfrowych. Carrefour.fr jest obecnie najczęściej odwiedzaną witryną spożywczą we Francji, z 15 milionami unikalnych odwiedzających miesięcznie. Na podstawie agregowanych danych marki będą mogły proponować na przykład lepsze oferty lub rozwiązywać problemy klientów w czasie rzeczywistym i poprawiać efektywność wszystkich naszych działań handlowych - powiedziała Elodie Perthuisot.

Według Carrefoura nowe rozwiązanie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów – 80% z nich pragnie większej personalizacji – ale także marek, które chcą skuteczniej docierać do kupujących. - Nasze strony internetowe i aplikacje stały się potężnymi mediami, nasi klienci są wielokanałowi, a nasze programy lojalnościowe są już w wysokim stopniu zdigitalizowane – dodaje Elodie Perthuisot. Oczywiście jest to również dodatkowe źródło przychodów dla detalisty. Według Carrefoura rynek mediów dla retailu na całym świecie wart jest około 30 miliardów euro i szacuje się, że w tym roku wzrośnie o 30%.

Carrefour jak Netflix

Carrefour digitalizuje swój marketing za pomocą innowacyjnych koncepcji, takich jak ulotki, które można teraz oglądać również na YouTube. - Możemy zmierzyć, że 20% sprzedaży naszych sklepów jest już pod wpływem marketingu cyfrowego. 23% produktów, które trafiają do koszyka w naszych witrynach e-commerce, jest wynikiem rekomendacji algorytmów – powiedziała Perthuisot. Carrefour opracował również algorytm, który dostarcza sklepom franczyzowym i convenince tygodniowe rekomendacje asortymentowe. - Porównujemy te sklepy z innymi placówkami, które mają ten sam profil i bazę klientów. Działa to jak rekomendacje Netfliksa. Marki otrzymują narzędzia do personalizacji promocji i kuponów rabatowych - wyjaśnia dyrektor Carrefoura.

Carrefour Links oferuje swoim partnerom cztery rodzaje rozwiązań: Capture (pozwalające marce znaleźć nowych klientów i potencjalnych klientów); Convert (aby poprawić konwersję podczas całej podróży zakupowej z odpowiednią ofertą we właściwym czasie); Converse (w celu rozwijania trwałych relacji z klientami Carrefoura) i Comprehend (w celu prowadzenia biznesu w oparciu o 360-stopniowy widok ścieżki zakupowej klienta).

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9193
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    7,66

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.