Carrefour planuje zwolnienia we Francji. Czy plan redukcji zatrudnienia dotyczy Polski?

Strategia Carrefoura do roku 2022 zakłada między innymi zmiany organizacyjne struktury grupy i reorganizację central w poszczególnych krajach. Spółka podała, że w przypadku centrali we Francji, zmiany te będą łączyły się z planem dobrowolnych odejść 2400 pracowników. Czy zwolnienia będą dotyczyły także rynku polskiego?
We wtorek nowy zarząd Grupy Carrefour przedstawił strategię dla grupy na najbliższe cztery lata. Plan "Carrefour 2022", opiera się na czterech filarach: wdrożeniu nowej organizacji grupy, osiągnięciu wzrostu konkurencyjności i produktywności, na rozwoju omnikanałowości oraz na oferowaniu wysokiej jakości produktów.
Spółka podała, że zamierza zreorganizować swoje główne siedziby we wszystkich krajach, w których jest obecna. W regionie Ile-de-France centrala zostanie przegrupowana, co obejmuje zamknięcie głównej siedziby firmy w Boulogne i rezygnację z projektu budowy nowej siedziby o planowanej powierzchni 30.000 mkw. w Essonne.
Przeczytaj także:
2.400 pracownikom w centrali we Francji, z łącznej liczby 10.500 pracowników, zostanie zaoferowany plan dobrowolnych odejść.
W polskim oddziale Carrefour zatrudnionych jest około 16.000 osób. Obecnie pod szyldem sieci działa na polskim rynku już blisko 900 sklepów w 5 formatach. Są to: hipermarkety, supermarkety, sklepy osiedlowe, sklepy specjalistyczne oraz sklep internetowy.
Przeczytaj także:
Czy planowana redukcja zatrudnienia dotyczy także Polski? Nie można tego wykluczyć, choć spółka nie podaje na ten temat żadnych informacji. Pocieszające może być to, że polski rynek jest jednym z najlepszych dla Carrefoura, co może oznaczać plany dalszego rozwoju.
Spółka podała w strategii „Carrefour 2022”, że planuje w najbliższych 5 latach otwarcie 2000 sklepów convenience w największych miastach. Można przypuszczać, że część z tych placówek zostanie otwarta w Polsce.
Przypomnijmy, że w raporcie za czwarty kwartał 2017 roku Carrefour odnotował spowolnienie sprzedaży. Według wstępnych szacunków spółki, sprzedaż porównywalna (LfL) w całym 2017 roku wzrosła o 1,6 proc., wobec 3,0 proc. wzrostu w 2016 roku. We Francji w samym czwartym kwartale 2017 r. sprzedaż ogółem spadła o 0,5 proc., na co wpłynęły wyniki w supermarketach. Sprzedaż LfL wzrosła o 1,5 proc., dzięki innym formatom.
W Europie całkowita sprzedaż wzrosła o 3,3 proc. (po stałym kursie wymiany walut), dzięki dobrym wynikom w Hiszpanii, Polsce i Rumunii.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 17:31 Minister zdrowia: Od 27 lutego zasłanianie ust i nosa będzie możliwe tylko...
- 17:28 Od soboty zamknięte hotele i galerie w Warmińsko-Mazurskim; w pozostałych...
- 17:16 W Gdańsku muszą zniknąć słupy z gigantycznymi logotypami. Sieci odwołują się
- 17:06 Przedstawicielka Galerii Warmińskiej: Decyzja o lockdownie to nasza tragedia
- 17:02 Mały Głód wkracza w świat gamingu
- 15:37 Niedzielski: trzecia fala koronawirusa się rozpędza
- 15:23 Polska na piątym miejscu w UE pod względem środków otrzymanych z EBI
- 15:13 Czeski premier zapowiada nowe restrykcje podobne do wiosennego lockdownu
-
Biedronka walczy w UE o soki Riviva
-
Założenia kodeksu: Franczyzobiorca będzie mógł rozwiązać umowę za 3...
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Żabka inwestuje w zautomatyzowane centrum logistyczne pod Warszawą
-
Quiosque ucieka przed skutkami pandemii do Grupy Immobile
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
- 1 PRCH: Potrzebujemy handlowych niedziel, można to pogodzić z przestrzeganiem...
- 2 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 3 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 4 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 5 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 6 Dino, Specjał, Eurocash - zobacz, ile firmy otrzymały pomocy publicznej
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
937 sklepów Carrefoura w Polsce ze spadkiem sprzedaży o 0,6 proc
-
Tarcza Finansowa 2.0. Jak skutecznie sięgnąć po pomoc?
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.