Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Carrefour planuje zwolnienia we Francji. Czy plan redukcji zatrudnienia dotyczy Polski?

Strategia Carrefoura do roku 2022 zakłada między innymi zmiany organizacyjne struktury grupy i reorganizację central w poszczególnych krajach. Spółka podała, że w przypadku centrali we Francji, zmiany te będą łączyły się z planem dobrowolnych odejść 2400 pracowników. Czy zwolnienia będą dotyczyły także rynku polskiego?
Reklama

We wtorek nowy zarząd Grupy Carrefour przedstawił strategię dla grupy na najbliższe cztery lata. Plan "Carrefour 2022", opiera się na czterech filarach: wdrożeniu nowej organizacji grupy, osiągnięciu wzrostu konkurencyjności i produktywności, na rozwoju omnikanałowości oraz na oferowaniu wysokiej jakości produktów.

Spółka podała, że zamierza zreorganizować swoje główne siedziby we wszystkich krajach, w których jest obecna. W regionie Ile-de-France centrala zostanie przegrupowana, co obejmuje zamknięcie głównej siedziby firmy w Boulogne i rezygnację z projektu budowy nowej siedziby o planowanej powierzchni 30.000 mkw. w Essonne.

2.400 pracownikom w centrali we Francji, z łącznej liczby 10.500 pracowników, zostanie zaoferowany plan dobrowolnych odejść.

W polskim oddziale Carrefour zatrudnionych jest około 16.000 osób. Obecnie pod szyldem sieci działa na polskim rynku już blisko 900 sklepów w 5 formatach. Są to: hipermarkety, supermarkety, sklepy osiedlowe, sklepy specjalistyczne oraz sklep internetowy.

Czy planowana redukcja zatrudnienia dotyczy także Polski? Nie można tego wykluczyć, choć spółka nie podaje na ten temat żadnych informacji. Pocieszające może być to, że polski rynek jest jednym z najlepszych dla Carrefoura, co może oznaczać plany dalszego rozwoju.

Spółka podała w strategii „Carrefour 2022”, że planuje w najbliższych 5 latach otwarcie 2000 sklepów convenience w największych miastach. Można przypuszczać, że część z tych placówek zostanie otwarta w Polsce.

Przypomnijmy, że w raporcie za czwarty kwartał 2017 roku Carrefour odnotował spowolnienie sprzedaży. Według wstępnych szacunków spółki, sprzedaż porównywalna (LfL) w całym 2017 roku wzrosła o 1,6 proc., wobec 3,0 proc. wzrostu w 2016 roku. We Francji w samym czwartym kwartale 2017 r. sprzedaż ogółem spadła o 0,5 proc., na co wpłynęły wyniki w supermarketach. Sprzedaż LfL wzrosła o 1,5 proc., dzięki innym formatom.

W Europie całkowita sprzedaż wzrosła o 3,3 proc. (po stałym kursie wymiany walut), dzięki dobrym wynikom w Hiszpanii, Polsce i Rumunii. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum