Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Carrefour Polska: Zamknięto 46 sklepów franczyzowych, zysk w górę

Zysk netto spółki Carrefour Polska za okres styczeń-grudzień 2020 r. to 119.321 tysięcy złotych. Rok wcześnie było to 81.332 tysięcy złotych.
Reklama

Na koniec 2020 roku prowadzono sprzedaż detaliczną w 937 sklepach: 90 hipermarketach CARREFOUR (2019 r.: 89), 160 supermarketach CARREFOUR MARKET, SUPECO oraz RAST (2019 r.: 153), 52 sklepach Galerii Alkoholi (2019 r: 51) oraz 635 sklepach osiedlowych CARREFOUR EXPRESS i GLOBI (2019r.: 613).

Obok sprzedaży towarów detalicznych w sklepach niewyspecjalizowanych o przewadze artykułów spożywczych, Spółka uzyskuje dochody ze sprzedaży paliw za pośrednictwem stacji benzynowych. Istotnym elementem bieżącej działalności operacyjnej spółki są również sklepy funkcjonujące w oparciu o umowy franczyzy, rozwijająca się działalność B2B oraz e-commerce. W ostatnim czasie Carrefour wynajął firmę Epso Group do pozyskiwania nowych franczyzobiorców, którzy już prowadzą sklep lub stację i chcą połączyć swoje siły z marką Carrefour.

Finanse

Suma aktywów i pasywów spółki na dzień 31 grudnia 2020 roku wynosiła 4.558.013 tysięcy złotych (na dzień 31 grudnia 2019 roku odpowiednio 4.730.566 tysięcy złotych). Rok 2020 spółka zamknęła zyskiem netto 119.321 tysiąca złotych.

Przewidywany plan rozwoju

W planach na rok 2021 spółka ma otwarcie 10 supermarketów oraz 126 sklepów osiedlowych działających na podstawie umowy franczyzy oraz rozwijanie internetowego kanału dystrybucji.
Do dnia zatwierdzenia sprawozdania w roku 2021 spółka otworzyła 1 supermarket oraz 15 kolejnych sklepów osiedlowych, zamykając jednocześnie kilka nierentownych lokalizacji.

Istotne wydarzenia

W 2020 roku otwarto 69 (2019 rok: 101) sklepów osiedlowych pod szyldem CARREFOUR EXPRESS i GLOBI oraz 3 supermarkety Carrefour Market (działających na podstawie umowy franczyzy). Spółka otworzyła ponadto 6 supermarkety Carrefour Market działające jako sklepy własne, w tym 2 sklepy „BIO” oraz 3 sklepy pod szyldem „Supeco” oraz 2 hipermarkety.
Zamknięto jednocześnie 46 (2019 rok: 46) sklepów franczyzowych, 2 supermakety w tym jeden pod szyldem „RAST” oraz jeden hipermarket, które były nierentowne. W ramach rozwoju kanału e-commerce wdrożone zostały dodatkowe rozwiązania w zakresie click&collect, zamówienia gotowych koszyków zakupowych z dostawą kurierską w całej Polsce, jak również
zakupy na telefon. Stale poszerzana jest również usługa Scan&Go.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.