Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Carrefour PRO – czy zaczyna się nowa era w historii polskiego handlu? (galeria)

Nowy hipermarket sieci Carrrefour, który ruszył w Warszawie 13 grudnia w warszawskim CH Atrium Promenada, to nie tylko innowacyjne rozwiązania technologiczne, takie jak możliwość kupowania online na terenie sklepu, czy płatności mobilne. Francuski detalista postawił na zupełnie nowe podejście do doświadczenia zakupowego, które ma być przede wszystkim przyjemnością.
Reklama

Już sama nazwa, Carrefour Pro, kojarzy się z „czymś więcej”. I słusznie. Nowy hipermarket francuskiej sieci wprowadza na polski rynek wiele nowości.

Jedną z najbardziej rzucających się w oczy jest zmiana umiejscowienia kas. W odróżnieniu od innych sklepów spożywczych, w których kasy znajdują się na linii wejścia do sklepu, w Carrefour Pro kasy znajdują się na końcu sklepu, podobnie, jak to jest w lokalach sieci odzieżowych.

- W ramach nowego trendu, który obserwowany jest w sklepach odzieżowych, czy na lotniskach, postanowiliśmy umieścić kasy wewnątrz sklepu, na jego końcu, aby nie tworzyć bariery między klientem a sklepem – tłumaczy Ronan Martin, dyrektor operacyjny Carrefour Polska.

Ponadto, w Carrefour Pro kasy samoobsługowe nie stanowią tylko dodatku do kas tradycyjnych, obsługiwanych przez personel. Liczba obu rodzajów kas jest podobna. Klienci maja możliwość zapłaty za zakupy nie tylko gotówką czy kartą, ale też za pomocą smartfona, poprzez aplikację Mój Carrefour.

Nowy hipermarket przoduje właśnie w rozwiązaniach cyfrowych. Wewnątrz sklepu znajdziemy 19 ekranów cyfrowych, za pośrednictwem których można zamawiać on-line pełną ofertę Grupy Carrefour w Polsce posiadając aplikację Mój Carrefour i skanując nią kody QR przypisane do konkretnych produktów. Zakupy można potem otrzymać do domu na terenie Warszawy, odebrać w sklepie lub w znajdującym się na zewnątrz centrum handlowego coolomacie, poprzez usługę click&collect. W całym sklepie dostępna jest sieć wifi.

- Rozwiązanie zastosowane w nowym hipermarkecie to pierwsza implementacja rozwiązań m-commerce w sklepie naszej sieci. Klientowi wystarczy telefon z zainstalowaną aplikacją, aby zamówić produkt, którego nie znalazł w sklepie. Do tego dochodzi też opcja dostawy tego samego dnia na terenie miasta. Dzięki temu możemy praktycznie w czasie rzeczywistym reagować na potrzeby naszych klientów – mówi Ronan Martin. – Sklep w Promenadzie to podsumowanie naszych prac prowadzonych od kilku lat i opracowanych przez nas technologii i innowacji. Jest to przykład wdrożenia strategii omnikanałowej i kierunek, w którym chcemy podążać na polskim rynku – wyznaczać trendy i implementować pionierskie pomysły. W strefie z produktami sezonowymi zostały umieszczone banery, na których klienci zapoznają się z aktualną ofertą produktów niespożywczych i bieżącymi promocjami w sklepie. W tym samym miejscu również zostały zlokalizowane ekrany, w których klienci mogą złożyć zamówienie na produkty dostępne w sklepach internetowych Carrefour.pl i eCarrefour.pl.

Specyficzne są także napisy neonowe nad każdym działem – nawiązujące do tradycji „polskiego neonu”. Okazuje się, że Polacy podchodzą sentymentalnie do neonów okresu PRL i budzi to w nich nostalgię. 

To co jest zupełna nowością to Wyspa Smaków – miejsce, w którym klienci mogą usiąść, spróbować posiłków przygotowanych na ciepło. Oprócz dań gotowych do kupienia – sałatek, sushi, tapasów, słodyczy i świeżych soków – klienci będą mogli wybrać również dania z przygotowywanego na miejscu menu lunchowego. Do wyboru będzie zupa oraz dania mięsne, wegetariańskie lub rybne. Ten gastronomiczny koncept znajduje się obok Targu Świeżości.

Jak informuje Ronan Martin, sklep był przygotowywany przez 6 miesięcy, a inwestycje w jego wyposażenie wyniosły kilka mln zł. - Carrefour Pro to sklep koncepcyjny, czyli wymyślony na nowo. Na 2 tys. metrów kw. zgromadziliśmy najważniejsze z punktu widzenia Carrefoura produkty: świeże owoce i warzywa, wyroby piekarnicze, produkty prozdrowotne, mięso, ryby i alkohole. Jeśli jednak czegoś zabraknie, dzięki technologii wszyscy mogą mieć pełny asortyment Carrefoura na wyciągnięcie ręki, poprzez panelom cyfrowym, za pośrednictwem których można zamawiać on-line pełna ofertę sklepy grupy Garrefour w Polsce – mówi Ronan Martin.

Jak mówi Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska, spółka postawiła na dwa główne wątki - zdrowie i przyjemność zakupów. - Sklep ma doświadczenie zakupowe wprowadzić na wyższy poziom przyjemności – mówi Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.

W sklepie dostępnych prawie 13 000 tys. produktów spożywczych i przemysłowych, w tym największy asortyment produktów Zdrowej Półki spośród wszystkich sklepów sieci. Konsumenci poszukujący wyrobów bio, bezglutenowych i dla diabetyków mogą wybierać spośród 800 produktów. W hipermarkecie dostępny jest również bogaty asortyment produktów Kuchni Świata, między innymi włoskiej, japońskiej, chińskiej, hiszpańskiej, francuskiej czy meksykańskiej. Wśród dostępnych produktów spożywczych z poszczególnych regionów świata klienci znajdą między innymi słodycze i przyprawy. Natomiast z myślą o wszystkich miłośnikach piw, w Strefie Alkoholi Carrefour udostępnia szeroką gamę kilkuset piw regionalnych oraz innych alkoholi charakterystycznych dla Mazowsza oraz poszczególnych regionów naszego kraju. Dzięki możliwości zamówień online w sklepie klienci zyskują dostęp do 16 500 produktów spożywczych dostępnych w sklepie internetowym eCarrefour.pl oraz ok. 6 000 produktów niespożywczych z oferty własnej sieci na Carrefour.pl.

Hipermarket Carrefour PRO to także kolejny sklep, w którym została zaimplementowana usługa Scan&Go. Umożliwia ona skanowanie produktów za pomocą telefonu i mobilną płatność za zakupy za pomocą portfela elektronicznego Masterpass od Mastercard. W sklepie w CH Atrium Promenada są zlokalizowane również dedykowane kasy do dokonania płatności z użyciem Scan&Go. Klient będzie mógł dokonać w nich płatności na podstawie kodu wygenerowanego przez aplikację. Ponadto przy Punkcie Obsługi Klienta został umieszczony Fakturomat, za pomocą którego klienci mogą własnoręcznie wygenerować faktury za zakupy.

W sklepie zastosowano najnowszy system chłodnictwa oparty na dwutlenku węgla (CO2), który obejmuje nie tylko cały układ chłodniczy, ale także najnowsze lady i regały chłodnicze wyposażone w szklane drzwi gwarantujące właściwą temperaturę dla produktów.
Carrefour PRO został wyposażony również w innowacyjny system oświetlenia LED złożony z dwóch elementów: spotów dekoracyjnych oraz linii świetlnych. Spoty są dopasowane pod względem barwy światła indywidualnie do produktów i stref, które oświetlają, natomiast linie świetlne są zlokalizowane w głównych alejach komunikacyjnych. Całe oświetlenie posiada możliwość pełnej regulacji i jest zarządzane przez specjalny system.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum